Toyota RAV 4 III (2005 - teraz) - opinia użytkownika mmarcin
2017-10-05, mmarcin
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | RAV 4 |
Generacja: | III (2005 - teraz) |
Rok produkcji: | 2011 |
Przebieg: | 59 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.2 D-4D aut. |
Podsumowanie:
Awaryjność jednostki napędowej plus wysokie koszty napraw i utrzymania eliminują auto z grona godnych polecenia. To nie są już te Toyoty z przełomu wieków. Japończycy odeszli od jakości, a przeszli na ilość. ODRADZAM
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik - padaka! Oprócz wady fabrycznej uszczelki pod głowica, do której Toyota się przyznaje, i tu szacun, bo na tą usterkę wydłużono gwarancję (do 180 tys. km lub 7 lat) to wtryski paliwa nie wytrzymały 60 tys. km. W tym przypadku Toyota nie poczuwa się do odpowiedzialności chociaż nawet na swojej stronie ochoczo oferuje regenerowane wtryski za ok. 1.170 PLN za sztukę (nowy ponad 2.000 PLN! - przy wymianie 4 szt. na nowe, trzeba się liczyć z kosztami ok. 10.000 PLN!!!). Problem musi być spory, skoro regenerowane wtryski są w ciągłej sprzedaży. Skrzynia strasznie przeciąga i dosyć późno zmienia bieg na wyższy, przez co rośnie spalanie. Trwałość też szału nie robi - przy tak niskim przebiegu pojawiły się pierwsze wycieki oleju!
-
Zawieszenie:
Zawieszenie jak to w SUV-ach, choć jak dla mnie trochę za twarde
-
Wnętrze:
Fotele (skóra + alcantara) co prawda wygodne w obu rzędach, chociaż nie przystoi aby nawet za dopłatą w najdroższej wersji "X" nie było regulacji wysokości fotela pasażera (xenony również nie osiągalne). Archaiczne menu komputera pokładowego, a system nawigacji satelitarnej to jakaś porażka. Słabe plastiki - przy dotknięciu trzeszczą.
-
Komfort jazdy:
Miejsce kierowcy - wysoko plus duże lusterka dają bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Auto prowadzi się przyzwoicie, chociaż przy wyższych prędkościach (powyżej 120 km/h) zaczyna przeszkadzać hałas z zewnątrz, ale w końcu to SUV i fizyki nie oszukamy - duże opory powietrza i toczenia. Na plus jazda po śniegu i miękkim podłożu.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9.5l/100km |
Zalety i Wady
- Trudno o takowe
- Awaryjny silnik
- Słaba skrzynia biegów
- Duże spalanie
- Archaiczne wnętrze