Toyota Carina V (1992 - 1998) - opinia użytkownika Ramone E
2015-01-29, Ramone E
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Carina |
Generacja: | V (1992 - 1998) |
Rok produkcji: | 1996 |
Przebieg: | 284 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 TD |
Podsumowanie:
Pierwsza Carina w rodzinie pojawiła się w 1996r., nowa z silnikiem 2.0 TD, sedan. Wówczas szał - klima, metallic, gdy na ulicach królowały Polonezy. Rodzice jeździli nią do 2002r. i kupili nowego Avensisa. Gdy w 2005r. szukałem auta kombi, od razu pomyślałem o Carinie z tym samym silnikiem. Ta już nie była nowa, miała 9 lat i wątpliwą historię, ale dałem jej szansę. Dziś wiem, że nigdy jej nie sprzedam, bo to najlepsze auto jakie wyprodukowano. Po prawie 19 latach przygód z Cariną - w tym po 10 latach z własną - mogę zaręczyć, że nigdy nic się nie zepsuło. NIC ! Nigdy ! Gdyby była szansa dziś kupić nową Carinę 2.0 TD, to bym się nie wahał sekundy. A tak, to dbam o staruszkę. Jest trzecim autem w domu, dwa inne mają po 2 i 4 lata, ale niech się schowają przy mojej Carinie ! Nawet garaż na nią wynająłem, a nowe stoją na zewnątrz...
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Nigdy, ale to nigdy, nic się w nim nie zepsuło, dlatego uważam, że jest najlepszy na świecie. Do tego ekonomiczny i gdy potrzeba - autko ładnie idzie do przodu. Był też w domu współczesny diesel, ale szybko się go pozbyłem, bo generował niesamowite koszty. Carina nie kosztuje prawie nic, może dlatego motoryzacja się cofa, by zarabiać ? Tylko jest jedna zasada - studzimy turbinkę przed wyłączeniem silnika. Robię to od 10 lat i jest OK.
-
Zawieszenie:
Wygodne, trwałe. Przez 10 lat wymieniłem tylko gumowe silentbloki za jakieś grosze, bo słychać było poprzeczne przeszkody na jezdni.
-
Wnętrze:
Jak w Toyocie - trwałe, funkcjonalne, wygodne. Jest klima, jest elektryka, jest potężny bagażnik (kombi). Sedanem też jeździłem i również bagażnik był ogromny.
-
Komfort jazdy:
Samochód segmentu "D", więc z założenia jest wygodny i pewny w prowadzeniu. Przez lata nic mu nie ubyło z tego komfortu, jaki był na początku. Poza tym wg mnie "komfort" jest wtedy, gdy schodzę do garażu i wiem, że zawsze zapalę, zawsze dojadę i zawsze wrócę. Zaufanie do auta = mój komfort.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.5l/100km |
Zalety i Wady

- niezawodność
- wygoda
- małe spalanie
- masa miejsca

- już ich nie produkują i nie można kupić nowej