Toyota Avensis III (2008 - teraz) - opinia użytkownika Wojtek020781
2022-03-17, Wojtek020781
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | Avensis |
Generacja: | III (2008 - teraz) |
Rok produkcji: | 2018 |
Przebieg: | 140 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.8 |
Podsumowanie:
Miałem już rożne samochody, jeździłem wieloma różnymi modelami. Kiedyś miałem Toyotę Carinę, którą dość dobrze wspominam. Jak na tamte czasy był to dość solidny samochód o niezłej jakości. Podobno Avensis jest oficjalnie następcą Cariny. Jakoś w praktyce tego nie widać ani nie czuć. Toyota mocno obniżyła loty i zatrzymała się w minionej epoce. Do takich wniosków dochodzę po kilkuletnim użytkowaniu „nowego” modelu Avensisa. Teoretycznie jest to samochód segmentu D. Na papierze może faktycznie tak jest jednak w praktyce tego nie widać, tego segmentu D się jakoś nie odczuwa. Bardziej przypomina kompakta i to dość budżetowego. Po czymś co ma w nazwie Premium spodziewam się czegoś więcej. Niestety dałem się skusić na niską cenę, legendarną „niezawodność i jakość” Toyoty i kupiłem ten model, czego z perspektywy czasu żałuję. Może i generalnie jest niezawodny (większych awarii nie było) ale tak szybko rdzewiejące zawieszenie w tej klasie i tej „niezawodnej” marce to jakiś żart. Jakości Premium niestety nie uświadczysz. Już znacznie więcej „Premium” . W przyszłym roku minie 5 lat, sprzedaję to bez żalu i wracam do Volvo. Póki co w dłuższe trasy wolę jeździć samochodem żony (BMW 116 z roku 2015), w którym przyjemność z jazdy jak i dynamika są nieporównywalnie lepsze.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Niestety, słabiutko. Silnik odpala, pracuje i nic poza tym. Dynamika jest najsłabszą stroną tego silnika i samochodu. Zastanawiam się gdzie się podziały te 147 KM, które wpisano w papierach ? Od dołu słabiutko, żeby to zaczęło jakoś w miarę jechać trzeba go wysoko kręcić co się wiąże z hałasem i dużym spalaniem. Zdecydowanie za mała moc w stosunku do masy samochodu.
-
Zawieszenie:
Jadąc z większą prędkością, na zakrętach buja i kołysze. Samochód zachowuje się dość niestabilnie. Ale to już pomijam. Bardziej irytuje mnie zabezpieczenie antykorozyjne (a raczej jego brak). Już po nie całych 4 latach podwozie zaczęło rdzewieć. To jest nie do pomyślenia. W moim poprzednim samochodzie (Volvo V40 z 2002 roku) po ponad 10 latach spód był w o wiele lepszym stanie.
-
Wnętrze:
Mówiąc w skrócie dwoma słowami: plastic fantastic. Mówiąc bardziej szczegółowo i konkretnie: kupiłem wersję Premium. Zastanawiam się tylko gdzie jest ta jakość Premium . Spodziewałem się więcej. Wnętrze niestety wykonane spartańsko, niedbale z kiepskiej jakości plastików. Jak można nazwać to Premium ? Podobno Avensis jest w segmencie D. Chyba tylko na papierze i w teorii bo w praktyce tego w ogóle nie widać. Jakość przypomina standardy współczesnych samochodów klasy B, co najwyżej budżetowego kompakta. Miałem okazję prowadzić zarówno Mondeo jak i SuperB. W porównaniu do Avensis to nawet czeska Skoda wygląda przyzwoicie mimo że nie przepadam za koncernem VW. Gdzie się podziała ta jakość ?
-
Komfort jazdy:
Nie jest tragicznie ale też 4 literek nie urywa. Fotele są w miarę wygodne, miejsca sporo. Przyjemność z jazdy obniża kiepska praca silnika i totalny brak dynamiki a do tego trzeszczące plastiki.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9l/100km |
Zalety i Wady
- Jeździ i jest w miarę bezawaryjne (brak poważniejszych awarii), dużo miejsca w środku i pojemny bagażnik
- Kiepska dynamika silnika, tandetne wykonanie wnętrza , słaba jakość systemu wentylacji i ogrzewania (notorycznie parujące szyby, szybko zamarzające szyby od wewnątrz w zimie), słabej jakości reflektory, miękka i mało odporna blacha