SEAT Leon III (2013 - teraz) - opinia użytkownika darek
2016-05-22, darek
Marka: | SEAT |
---|---|
Model: | Leon |
Generacja: | III (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 8 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.4 TSI |
Podsumowanie:
Świetna relacja ceny do jakości, wspaniały wygląd, znakomite światła LED, bardzo poprawne prowadzenie. W Wersji FR bogate wyposażenie, strumieniowanie muzyki po bluetooth. Warto doposażyć w pakiet zimowy i praktyczny. Ascetyczny wygląd w środku jest dla mnie zaletą. Nie jest to GOLF w środku, ale taki właśnie ma być ten samochód. Jest sporo tańszy, prowadzi się lepiej od golfa (FR, w mojej ocenie), jest komfortowy i pakowny jak na wersję 5D. W przypadku braku miejsca w bagażniku, wrzucamy boxa na dach i jedziemy na wakacje. Ja wybrałem wersję 125KM. Z informacji uzyskanych na forach widać, że te silniki generują ponad 140KM i 220Nm momentu, który dostępny jest już od mniej niż 2tys obrotów. Faktycznie jest to prawda, byłem na hamowni i potwierdziły się moje przypuszczenia. To co zaoszczędzicie na wersji 125KM względem 150KM warto dołożyć do wyposażenia i uzbroić samochód w pomocne systemy, udogodnienia. Na tą chwilę samochód od nowości przejechal 8tys km i zdecydowanie kupiłbym jeszcze raz. Jest to mój pierwszy samochód z grupy VW. OD 2013 jednostka 1.4 tsi jest już poprawiona, na pasku rozrządu i wg pierwszych ocen mechaników nie ma problemów z nadmiernym zużyciem oleju, czy wadliwym łańcuchem rozrządu, ponieważ teraz jest pasek, który trzeba będzie wymienić jak za starych dobrych lat. Producent daje teraz 4 lata gwarancji!!! Polecam.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
O ile do samej pracy lewarka nie mam zastrzeżen, to do pracy sprzęgła już tak. Przy ruszaniu sprzęgło łapie w nieco mniej kontrolowany sposób pod sam koniec niż to było w moich poprzednich samochodach. Ten jest nowy, więc jest to trochę dziwne. Zgłosiłem to w serwisie, ale potwierdzono, że tak jest w tych modelach. Kwestia przyzwyczajenia, faktycznie po kilku miesiącach używania auta przyzwyczaiłem się do tego i nie uznaje jako wady.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie sprężyste. Posiadam wersje FR, zasadniczo nie jest to twardy zawias, nawet pomimo 17" kół bardzo dobrze wybiera nierówności nie przenosi ich na kierowcę czy pasażerów.
-
Wnętrze:
Proste, ascetyczne wnętrze, takie właśnie lubię. Wspaniałe jest to, że konsola deski rozdzielczej jest skierowana w stronę kierowcy. Detal, który pozwala odczuć, że samochód nastawiony jest na najważniejszą osobę, kierowcę.
-
Komfort jazdy:
Cicho jak na samochód, który w podstawowej wersji kosztuje nieco powyżej 55tys. Jak te czasy się zmieniły. W posiadanej przeze mnie wersji FR jest nieco sztywniej i niżej przez zawieszenie jakie ta wersja posiada. Nie wpływa ono jednak na komfort jazdy.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.3l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.9l/100km |
Zalety i Wady
- jakość do ceny
- wygląd
- prowadzenie
- wyposażenie w wersji FR
- silnik 1.4 TSI
- znakomity światła LED
- spasowanie i trzaski ze słubka B przy podsufitce (zgłoszone u dealera, mają poprawić naprawione)
- brak dodatkowych haczyków na torby z zakupami w bagażniku, są tylko dwa