SEAT Exeo I (2008 - teraz) - opinia użytkownika premiero
2015-02-05, premiero
Marka: | SEAT |
---|---|
Model: | Exeo |
Generacja: | I (2008 - teraz) |
Rok produkcji: | 2009 |
Przebieg: | 157 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 TSI |
Podsumowanie:
Audi w Hiszpańskiej skórze, więc jak mogło wyjść źle? Auto spełnia absolutnie wszystkie moje wymagania. Silnik bardzo dynamiczny z ukrytym potencjałem (moje fabrycznie miało 228 koni zamiast 200). Wystarczy lać 98, pojechać do dobrego tunera i 250 -260 koni wypluwa bez zająknięcia. Spalanie nie wzrasta po takiej operacji. Samochodem jeździ się na prawdę wygodnie, jest bardzo zwrotny. Aż szkoda, że nie było wersji w quattro.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Chodzi precyzyjnie, chociaż czasem ciężko wchodzi 1-ka. Przy wyższych obrotach (6 tys RPM) szybka zmiana z 2 na 3 może sprawić że drążek nie powędruje tam gdzie chcemy, trzeba większego wyczucia inaczej kończy się zgrzytem.
-
Zawieszenie:
Jak dla mnie ideał kompromisu pomiędzy twardością a komfortem. Ja osobiście lubię bardziej agresywną jazdę, stąd wolałbym jeszcze twardsze zawieszenie i niżej położony środek ciężkości, aby nie bujało, ale dzięki temu co jest fabrycznie da się i fajnie pojeździć i plomby nie wypadają.
-
Wnętrze:
Ładne, przemyślne, zero zbędnych gadgetów, dużo schowków, tylko panel klimatornika trochę już archaiczny, ale całe reszta, tak jak jakość wykończenia bardzo dobre. Nic nie skrzypi.
-
Komfort jazdy:
Ogólnie bardzo pozytywnie. Przy spokojnej jeździe we wnętrzu cicho, nawet bardzo. A jak się depnie to też łba nie urywa. Siedziska wygodne, po trasie Szczecin - Gdańsk - Szczecin nic mnie nie bolało.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | — l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.8l/100km |
Zalety i Wady
- Fabrycznie większa moc niż w katalogu
- brak napędu quattro