Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 39086 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 856 modelach samochodów z 81 marek.

Oceń swoje auto

Saab 9-5 I (1997 - 2010) - opinia użytkownika GROBIN

2016-11-28, GROBIN

Marka: Saab
Model: 9-5
Generacja: I (1997 - 2010)
Rok produkcji: 2004
Przebieg: 133 tys. km
Nadwozie: Kombi
Silnik: 2.3 T

Podsumowanie:

Na 100% kupiłbym w wersji 2.3t, 2.3T lub Aero, ale należy bardzo uważać od kogo się kupuję. Są niestety takie Janusze które oszczędzają na wymianach oleju (duży odstęp, jakość 5W40 lub 10W40 kiedy polecana przez Saaba jest 0W40). Warto trochę więcej pieniędzy wydać lecz kupić od pierwszego właściciela z pewną historią aby nie czekało nas nie wiadomo ile napraw. Z drugiej strony jeżeli mieszkasz w Polsce bądź na Litwie, części zamienne są stosunkowo łatwo dostępne. Gorzej jeśli mieszkasz np.we Francji bądź w Belgii.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    Mimo to iż to nie jest 200-konny silnik 9000 ani silnik 260-konny z Aero, ten silnik ogólnie spisuje się bardzo dobrze. Nie spala kompletnie oleju, a do tego z manualną skrzynią biegów jest bardzo przyjemny. Jedyne czego nie lubię: w tej akurat wersji LPT (z niskociśnieniową turbosprężarką) przyspieszenie jest takie "linijne", czyli niebrutalne, nudne. Za to nie musisz nie wiadomo jak go piłować by jeździć szybko bo wystarczy popatrzeć na licznik by się zorientować, iż jedziesz szybciej niż Ci się wydaje :D Ta niskociśnieniowa turbosprężarka jest wyjątkowo delikatna jak na typowo-Saabowskiego silnika 2.3. Ta część jest znacznie solidniejsza w wersji Aero oraz w wersji 220KM.

  • Zawieszenie:
    5.0

    Nie mogę narzekać na zawieszenie. Mimo iż to auto jest nisko zawieszone (zawieszenie sportowe), nie czuć tak strasznie nierówności, a do tego fantastycznie się trzyma szosy.

  • Wnętrze:
    5.0

    Jakość wykonania jest bardzo dobra. Jedyne mankamenty to zbyt małe schowki na drzwiach oraz od strony pasażera. Do tego panel od klimatyzacji lubi się psuć.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    To auto z tym silnikiem jest doskonałe na długie podróże bo jest w miarę cichy (choć nie aż tak jak podobne silniki w Saabach 9000), szybki i mało spala. W mieście jak na auto takich rozamiarów jest stosunkowo łatwy do zaparkowania.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 11.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 9l/100km
Śr. spalanie - trasa 7l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Cichy silnik
  • Niskie spalanie na trasie
  • Nie spala w ogóle oleju silnikowego
  • Moc dostępna od najniższych obrotów
  • Jakość wykończenia
  • Wygłuszenie
  • Megapraktyczny kufer
  • Miejsce dla pasażerów
  • Znakomite oświetlenie (ksenony)
  • Dobre zabezpieczenie przed korozją
  • Bardzo dobre udźwiękowienie radioodtwarzacza
Wady:
  • Delikatny czujnik światła zamku od kufra
  • Dolny spojler narażony na różne uderzenia
  • Zbyt małe schowki na drzwiach i przed pasażerem
  • Mechanizm przednich szyb czasem się psuje
  • Piksele lubią się pojawiać na panelu klimy

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Saab 9-5 I (1997 - 2010) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Saab 9-5 I (1997 - 2010).

Saab 9-5 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Saab 9-5 opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości