Saab 9-3 I (1998 - 2002) - opinia użytkownika Saabek
2016-02-20, Saabek
Marka: | Saab |
---|---|
Model: | 9-3 |
Generacja: | I (1998 - 2002) |
Rok produkcji: | 2001 |
Przebieg: | 225 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 2.0 TS |
Podsumowanie:
Pomijając wyglad gdyz to sprawa indywidualna Saab 93 2.0 T jest to tania alternatywa na dosc mocne auto . Niestety serwisowanie auta czy wymiany niektórych czesci to duzy wydatek . Jesli chcesz takie auto musisz miec pieniadze na jego utrzymanie .
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silniki Turbo po przebiegu 200tys pobieraja juz znaczne ilosci oleju . Kłopotliwa odma silnika (wada fabryczna auta) . Czesto siadaja panewki badz w skrajnych przypadkach dochodzi do zataracia silnika - powiązanie z odmą . Jest to czesty przypadek (wstarczy zerknac na portale aukcyjne ile Saabów jest na sprzedanie z uszkodzonym silnikiem ) Silnik tzw niskiego tarcia potrzebuje wysokiej klasy oleju. Auto drogie w serwisie dla mocniejszych wersji koszt nowej kasety zapłonowej to 1500zł . Rozrzad łancuch lecz wieczny nie jest to tez duzy koszt łacznie z kołami balansowymi . Czeste awarie przepustnicy .
-
Zawieszenie:
Zawias daje rade
-
Wnętrze:
Slaby materiał na podsufitce i słupkach . Ogolnie we wnetrzu jest dosc specyficznie rodem ze Scanii . Auto w srodku wyglada na starsze niz jest w rzeczywistosci .
-
Komfort jazdy:
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 15l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 12l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 10l/100km |
Zalety i Wady
- Moc
- awaryjnosc
- drogie koszty serwisowania
- słabe wnetrze