Peugeot 508
Kombi
1.6
25-12-2021 ,
Jakub Pawlak
Podsumowanie: przy zakupie nowej 508 trzeba być świadomym, że to nie jest już kontynuacja poprzedniej 508 , która pojawiając się na rynku , wchodziła za 407, ale częściowo również zastępowała schodzącą z rynku flagową limuzynę (pożegnanie segmentu premium) 607, a nowy model , myślę , że po głębszym zastanowieniu genialna zagrywka ze strony PEUGEOTA , sam na początku byłem zażenowany , zresztą dokładnie w ten sam sposób zareagowałem na pierwszą 208, których notabene później miałem 3 i byłem bardzo zachwycony , choćby tą małą kierownicą i licznikami ponad nią, którą w pierwszym momencie znienawidziłem i przez trzy lata od pojawienia się modelu i próby ustawienia kierownicy w pozycję w której będę widział zegary przez kierownicę , czego oczywiście nie szło osiągnąć , aż do momentu kiedy musiałem przejechać tym autem kilkadziesiąt kilometrów , zobaczyłem jakie to fajne , ta mała kierownica, wystarczy ją ustawić z zamkniętymi oczami , tak żeby było nam wygodnie jako kierowcy i gotowe, ani nie przeszkadza przy wsiadaniu, ani podczas jazdy nie zasłania liczników , kwestia zgrania wysokości fotela i kierownicy , ja mam 1,90m i nie było z tym problemu, ale wracając do nowego 508 , ten segment umiera na rzecz nowego segmentu SUV, nie będę tu zagłębiał się czy słusznie czy nie, natomiast dane są bezwzględne i segment na pewno umiera , VW wycofuje się z kultowego i do niedawna nieśmiertelnego passata, zostawia w grupie tylko superba , mondeo umiera śmiercią naturalną , więc Peugeot nie widząc już więcej szans w tym segmencie zrobił coś genialnego , po pierwsze zabezpieczył się jak wszyscy w segmencie SUV , po drugie 508 już nie chce być autem rodzinnym , to auto dla 45 latków