Peugeot 106 II (1996 - 2003) - opinia użytkownika Krakoo
2013-10-19, Krakoo
Marka: | Peugeot |
---|---|
Model: | 106 |
Generacja: | II (1996 - 2003) |
Rok produkcji: | 1997 |
Przebieg: | 220 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
Nie pozbędę się go aż złomiarze będą musieli go zabrać. Dobra baza do wybebeszenia, wyklatkowania i dobrej zabawy jako drugie auto. Części relatywnie tanie, więc może być przynoszącą frajdę zabawką za nieduże pieniądze.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Nie do zajechania, pod warunkiem zalewania go dobrym olejem i płynem chłodzącym - warunek sprawnego układu chłodzenia, czyli zarazem nie przegrzanej głowicy. Nie opłaca się cisnąć na zimnym silniku, ale na rozgrzanym można upalać ile wlezie i prawie nie bierze oleju. Bardzo podatny na modyfikacje. Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem potrafi naprawdę mało spalić w trasie (jak jakiś 1.1), a i jest czym przycisnąć. Wzmacniana seryjna długa skrzynia również nie do zajechania, mimo częstego upalania.
-
Zawieszenie:
Kute zawieszenie odporne na polskie drogi, tam się praktycznie nic nie psuje. Jedna gwiazdka mniej za często wytłukujące się łączniki stabilizatora.
-
Wnętrze:
Raczej bez zastrzeżeń jak na tam te lata. Przydały by się może jakieś małe praktyczne schowki. Jedyne co mnie zdziwiło, to brak regulacji wysokości pasów i kierownicy w chociaż jednej płaszczyźnie (konkurencja już to miała w podobnych modelach).
-
Komfort jazdy:
Krótkie auto, twarde seryjne zawieszenie. Jednym słowem pakiet komfort został w fabryce ;), ale za to w miarę dobrze się prowadzi w zakrętach mimo niekorzystnego rozłożenia masy. Stabilizatory robią naprawdę dobrą robotę.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- Tani
- Szybki
- Mocne półosie
- Silnik
- Rozłożenie masy
- Szybko zużywające się łączniki stabilizatora
- Hałas w trasie