Opel Zafira
A
MPV
2.0 OPC
28-11-2016 ,
GROBIN
Podsumowanie: Zafira A OPC jest bardzo przyjemnym autem. Miny kierowców BMW, Audi czy Mercedesów bezskutecznie chcących pokazać swoją wyższość - bezcenna. Do tego jest bardzo praktycznym, siedmioosobowym autem.
Niestety, spalanie na autostradzie jest szalenie wysokie przez zbyt krótki 5.bieg.: przy prędkości 200km/h masz 5500 obr./min, a 230km/h = 6000 obr./min. (dla porównania z autami o podobnej mocy: przy 230km/h w starym Saabie 9000 2.3 Turbo 200KM masz 4700 obr./min. a w Saabie 9-5 2.3t 185KM masz 4900 obr./min.) i fakt ten, w połączeniu z wysoko postawionym środkiem ciężkości, sprawia że niezbyt często wykorzystasz możliwości tej Zafiry aby nie wydawać nie wiadomo ile.
Ale największą zmorą to jest usterkowość elektroniki. Skutecznie zraziły mnie do Zafiry wymiana układu sterowania (cholernie drogie!), wymiana czujników wałów rozrządu i korbowego, ciągłe problemy z kapryśnie działającymi żarówkami oświetlenia tablicy oraz prawego stopa. Z zapłonem też miałem istną tragedię - 2x w ciągu 50.000km wymieniłem kasetę i na domiar złego podczas ostatniego pół roku użytkowania, gdy (nawet niechcący) włączałem tempomat auto zaczęło mi pracować na 3 cylindry i podczas wyprzedzania (!) musiałem błyskawicznie wyłączyć i włączyć silnik. Jedyna rada jeśli masz coś takiego: odłącz akumulator na kwadrans i błąd sam się skasuje!