Opel Senator B (1987 - 1994) - opinia użytkownika Miki
2020-05-14, Miki
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Senator |
Generacja: | B (1987 - 1994) |
Rok produkcji: | 1992 |
Przebieg: | 170 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 3.0 |
Podsumowanie:
Ponadczasowy klasyk za którym ludzie odwracają się na drodze... Jest to model dla ludzi z sercem do auta! Senator o którego dbamy i którym jeździmy odwdzięczy się niezawodnością, komfortem i czystą frajdą z jazdy! Pozostawiony sam sobie nawet w garażu zacznie się psuć i będzie miał coraz to nowe bolączki.... Na drodze oducza wolnej jazdy pokazując wysokie spalanie i szlifuje umiejętności kierowcy dzięki brakowi systemów które robią coś za kierowce... Do tego potrafi wybaczać błędy i szybko wraca na właściwy tor...
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik C30SE Nie dość że po za wymianą oleju nie wymaga większej uwagi to nie ma z nim problemów. Do tego wersja 24v jest dużo elastyczniejsza niź 12v. Balans pomiędzy mocą 150kw (204km) a momentem obrotowym 270nm. Skrzynia AR35 4 biegowa automatyczna z trybami zima i sport. Tryb zimowy działa do 100 km/h i sprawia że auto rusza bardzo powoli z 2 biegu... Tryb sport(s) podczas jazdy potrafi zredukować nawet 2 biegi a do tego trzyma obroty w okolicy maksymalnego momentu obrotowego i sprawia że skrzynia zmienia biegi jeszcze później niż po wciśnięciu do deski do tego 3 bieg kończy się dopiero na 220km/h!!! Jedynym minusem jest to że auto skutecznie oducza wolnej jazdy pokazując spalanie 12-14l przy prędkościach 60-80km/h
-
Zawieszenie:
Wytrzymałe. Choć do najtańszych nie należy... Z tego co pamiętam wahacze przednie były 3 razy droższe niż w Vectrze... Ale odwdzięczały się trwałością Warto tu wspomnieć że auto wychodziło też z regulowanym zawieszeniem! Posiadało ono 3 tryby S - utwardzone sportowe, M - tryb klasyczny, C - zwiększające komfort jazdy. Do tego tynie zawieszenie podnosiło się gdy dostawało odpowiednie obciążenie. W wersji z przed 90 tego roku z tyłu był wentyl do pompowania/podnoszenia zawieszenia po 90 tym roku było to automatycznie. Jedynym problemem w zawieszeniu regulowanym była jego dostępność i cena... Jeśli dobrze pamiętam to 1 amortyzator na przód kosztował ponad 1500 zł...
-
Wnętrze:
Licznik Digital, komputer pokładowy, klimatyzacja strefowa, grzane fotele i kanapa. Można się uczepić tylko tego że roleta tylnej szyby nie jest automatyczna.Komfort na przednich siedzeniach sprawia że człowiek za każdym razem się zastanawia czy wsiadł do opla... Jedyne co mnie dziwiło to nawiewy zamontowane na przednich drzwiach przez co nie stanowiły nierozerwalnej całości jak w omedze i jeśli nie zadbało się o uszczelki było słychać pęd powietrza!
-
Komfort jazdy:
Dźwięk silnika to muzyka dla uszu. Przyśpieszenie 7.5 s do 100 km/h a dzięki długiemu tylnemu mostowi auto potrafiło pokazać 270 km/h na liczniku... Idealne na długie trasy! Czyta przyjemność z jazdy. Dla niektórych wadą będzie brak dodatkowych systemów wspomagających jazdę bo tu po za ABS-em i ASR który działa tylko podczas ruszania nie ma nic więcej! Dla mnie ta surowość to ogromny plus! Auto szybkie, elastyczne i bardzo zwrotne mimo że gabaryty mogły by wskazywać coś innego... tylni napęd... Do tego auto lubuje się w prędkościach 120 km/h gdzie przy 2500 obrotów pali 7l na 100km lub wyższych! Na śniegu i lodzie nawet mając automat można poszaleć!!!
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 15l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 11l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8l/100km |
Zalety i Wady

- Komfort Jazdy
- Ponadczasowy Wygląd
- Niska Awaryjność
- Tanie części w wersji standardowej

- Słaba dostępność części do wersji 24v
- Drogie Części Regulowanego zawieszenia