Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Opel Omega C (1999 - 2003) - opinia użytkownika Samerglow

2017-02-21, Samerglow

Marka: Opel
Model: Omega
Generacja: C (1999 - 2003)
Rok produkcji: 2002
Przebieg: 260 tys. km
Nadwozie: Sedan
Silnik: 3.2 aut.

Podsumowanie:

Dlaczego kupiłem takie auto ? Bo mam zamiłowanie do amerykańskich wozów jednak nie stać mnie jeszcze na posiadanie np. takiej Crown Victorii 4.6 V8. Tak skonfigurowaną Omegą jedzie się jak Pontiac-iem Grand Prix. Kanapa na kołach, miękko zestrojona. Omega Executive na pełnym wypasie była właśnie oferowana w USA jako Cadillac Catera 3.2 V6. 3.2 V6 220KM daje radochę podczas wciskania gazu - idzie jak burza i to w akompaniamencie wystrojonego wydechu BOSAL. Skrzynia aut. 4 biegowa nadaje znów dostojności, po co się spieszyć - tu nie chodzi o szaleństwa czy szybkie wchodzenie w zakręty. Miejsca jest masę, zarówno w przodu jak i z tyłu. Auto posiada skórzane fotele (elektr. z pamięcią) i skórzaną kanapę - wszystko grzane. Komfort za niewielkie pieniądze. O luksusie mówić nie można, bo jakoś tworzyw jest niska. Podłokietniki przy drzwiach są plastikowe i twarde, ale nie można mieć wszystkiego :) Klimatyzacja jest wydajna zarówno jeśli chodzi o grzanie i chłodzenie. Webasto zapewnia wsiadanie do ciepłego auta zimą. Więcej szczegółów znajdziecie po przyciskiem -więcej- :) Widlasta szóstka 3.2L od GM - Ellesmere V6. 218KM przy 6000 obr/min i 290NM przy 3400 obr/min. W praktyce jest tak dobrze jak dobrze wyglądają te dane na papierze. Jest to wolnossak bez udziwnień. Silnik jedzie pojemnością, a nie doładowaniem i ma liniową charakterystykę momentu obr. co daje stały stabilny dostęp do mocy pod prawym butem. Gdy przerobi się wydech na sportowe puszki to przestaje się słuchać radia. Tak to V6 śpiewa - piękna sprawa :) Moja Omega w dowodzie ma 1875 kg i mimo wszystko do setki zbiera się w niecały 9 sekund. Spalanie LPG jak na 3.2 V6 i tyle masy jest w porządku - średnio 15L/100 w cyklu mieszanym.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    Silnik to widlasta szóstka 3.2L od GM - Ellesmere V6. 218KM przy 6000 obr/min i 290NM przy 3400 obr/min. W praktyce jest tak dobrze jak dobrze wyglądają te dane na papierze. Jest to wolnossak bez udziwnień. Silnik jedzie pojemnością, a nie doładowaniem i ma liniową charakterystykę momentu obr. co daje stały stabilny dostęp do mocy pod prawym butem. Gdy przerobi się wydech na sportowe puszki to przestaje się słuchać radia. Tak to V6 śpiewa - piękna sprawa :) Moja Omega w dowodzie ma 1875 kg i mimo wszystko do setki zbiera się w niecały 9 sekund. Spalanie LPG jak na 3.2 V6 i tyle masy jest w porządku - średnio 15L/100 w cyklu mieszanym. Skrzynia to GM Hydramatic 4L30E (AR35) - hydrauliczny 4 biegowy automat. Skrzynia skonstruowana w latach 90-tych i trochę szkoda, że nie dali do poliftowej Omegi od 2000r już automatu 5L40E - 5 biegowego. 4L30E uchodzi za to za trwałą konstrukcję. Nigdzie się nie spieszy, zresztą, nie musi często zmieniać biegów przy takiej elastyczności silnika. Zmienia biegi inteligentnie i trafnie. W trybie normalnym niechętnie redukuje, oprócz kickdown. Na szczęście jest tryb sport i wtedy jest tak jak należy. Skrzynia się nie ociąga tylko redukuje zawczasu. Sport włączam gdy szykuję się do wyprzedzania i jest git. Na normalnym nie zawsze chce zredukować te 2 biegi.. tylko zrzuca na 3-kę i koniec. Na plus jest też fakt, że jest możliwość blokowania biegów 3,2,1 do hamowania silnikiem lub np. upalenia kapora na 1-ce.. :D Na plus jest też Lockup konwertera, który włącza się na 3-cim (przy dynamicznym przyspieszaniu) lub 4-tym biegu. Skrzynię trzeba po prostu wyczuć, zresztą jak każdy automat. Omega z tą skrzynią to auto do płynięcia, a nie do wyścigów spod świateł i latania 200kmh po autobanach. Pamiętać o częstych wymianach oleju i filtra.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Jest bardzo kanapowe oraz bardzo komfortowe i to dla mnie jest najważniejsze.. Jadzie się po amerykańsku: Przyspieszanie i hamowanie skutkuje delikatnymi przechyłami przód, tył. Gwałtowniejsze ruchy wolantem powodują nerwowe bujanie auta, co daje informację, że nie do tego jest taki ciężki wózek. Układ kierowniczy jest rodem wyjęty z Senatora za lat 80-tych - ospały i mocno wspomagany. W ciaśniejszych łukach przód jednak nie ma dużych tendencji do wyjeżdżania z zakrętu jak cięższe przednionapędówki. Prędzej tył ucieknie i ESP wejdzie do gry hamując koła.

  • Wnętrze:
    4.0

    Z przodu jest ogrom miejsca. Pasażer (175 cm)z tyłu podróżuje na na skórzanej i ogrzewanej kanapie i ma tyle miejsca, że może komfortowo rozłożyć się z gazetą.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Jak wyżej :)

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 18l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 15l/100km
Śr. spalanie - trasa 11l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • 3.2 V6-ka na LPG - dynamika i niskie koszty na 100km
  • KOMFORT x3
  • Przestronność wnętrza
  • Wyposażenie
Wady:
  • Skrzynia ma tylko 4 biegi, choć działa sprawnie
  • Podatność na rdzę, choć w mojej jej nie ma

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Opel Omega C (1999 - 2003) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Opel Omega C (1999 - 2003).

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Omega opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości