Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Nissan X-trail II (2007 - 2013) - opinia użytkownika x-trail

2013-06-27, x-trail

Marka: Nissan
Model: X-trail
Generacja: II (2007 - 2013)
Rok produkcji: 2011
Przebieg: 45 tys. km
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 dCi

Podsumowanie:

Auto dla osób, które cenią uniwersalność i jednocześnie oczekują niezawodności. Jak w każdym innym aucie można znaleźć kilka zalet i kilka wad, uważam, że X-Trail do doskonały kompromis pomiędzy uniwersalnością a luksusem. Gdyby Nissan dopracował pewne szczegóły wewnątrz pojazdu, auto byłoby idealne w swojej klasie.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    Silnik jest dynamiczny i wystarczająco mocny, płynnie nabiera obrotów, auto przyspiesza równomiernie w pełnym zakresie obrotów. Zimą jeśli jest mróz przez pierwsze kilka minut metalicznie stuka, ale po rozgrzaniu objawy znikają. Skrzynia pracuje płynnie i gdyby nie wskazówka obrotomierza nie dałoby się wyczuć kiedy auto zmienia bieg ;). Spalanie średnie 7,5l zimą do 8,5l latem. Najwyraźniej mocno obciąża go klimatyzacja. Po pierwszych 5 tys. był problem z zapalającą się bez powodu kontrolką engine, w serwisie zmienili oprogramowanie i od tej pory żadnych problemów. Na testach miałem z silnikiem 173km i był jeszcze dynamiczniejszy a spalanie o litr mniejsze, jednak do tego silnika nie robią automatu i stąd decyzja o 150km, ale nie żałuję. ;)

  • Zawieszenie:
    5.0

    Zawieszenie jest rewelacyjne jak na nasze drogi, dobrze zestrojone nie za twarde ale też nie "bujające". Nie wynosi na zakrętach przy dużej prędkości. Doskonały napęd All-mode 4x4, który świetnie działa w trybie automatycznym, nie potrzeba zawracać sobie głowy przełączaniem, auto dołączy tylny napęd kiedy uzna, że to potrzebne. Tej zimy była okazja nie raz przetestować jak to świetnie i precyzyjnie działa. Trudno auto wyprowadzić z równowagi, doskonale działa automatyka esp, wyraźnie widać po migających pomarańczowych kontrolkach kiedy się to załącza a próby wprowadzenia go w boczny poślizg w śniegu spełzły na niczym. 45 tys. po wiejskich drogach i żadnych stuków z zawieszenia ( odpukać ;)) Nissan i tu się postarał !

  • Wnętrze:
    4.0

    Jakość materiałów wewnątrz jest ok', w końcu to auto do trudniejszych zadań. Konsola przednia jest bardzo fajna i nowoczesna. Brakuje jednak bardziej praktycznych schowków, te które są nie powalają ani funkcjonalnością ani wielkością. Są bajery typu chłodzone/podgrzewane uchwyty do kubków ale to tylko bajer. Praktyczny jest schowek na okulary przy lusterku wstecznym. Moim zdaniem bardzo brakuje podłokietników i drugiego gniazda zapalniczki z przodu. Fajna jest za to półka (szuflada) w bagażniku, to bardzo praktyczny pomysł tym bardziej, że w razie potrzeby można to wyciągnąć i wtedy bagażnik robi się naprawdę imponujący. Doskonałe audio Bosse i fajne rozwiązanie ze zgrywaniem włożonych płyt do pamięci komputera. Jak wiadomo płyty się niszczą a zgrane na dysku twardym można odtwarzać i nie trzeba się męczyć przekładaniem, po prostu raz włożona płyta kopiuje się i już jest zawsze z nami w aucie ;) Szklany dach to jak dla mnie zbędny bajer, lepiej gdyby nad głową zostawili więcej miejsca. Reszta wyposażenia jest ok, chociaż zaskoczyła mnie cena aktualizacji mapy w serwisie 1500 zł ! Nawigacja sprawuje się doskonale, ale nabudowało się trochę nowych dróg i chciałby człowiek widzieć, że jedzie po autostradzie a nie po polu, ale za tą cenę to można sobie kilka nawigacji dodatkowo kupić, wiec na mnie nie zarobią ;)

  • Komfort jazdy:
    4.0

    Jak pisałem wyżej do zawieszenia nie ma się co czepiać, jest rewelacyjne. Dynamika jazdy i działanie skrzyni biegów także perfekcja, napęd 4x4 All Mode bomba ze względu na precyzje działanie i łatwość obsługi (tryb auto), tryby można przełączać w czasie jazdy! 4x4 sam się rozłącza przy 40 km/h co chroni system przed głupotą lub nieuwagą kierowcy. Gorzej wewnątrz, z przodu miejsca jest dosyć, ale tylna kanapa nie jest na trzy osoby tylko na 2,5 lub na 3 dzieci, z czego środkowe najlepiej w foteliku, gdyż przy dłuższej trasie można sobie narobić odgniotów na tyłku. Trochę słychać szum opon wewnątrz, szczególnie w tylnej części auta kiedy jedzie się ponad 120 km/h, no ale to nie limuzyna. Klimatyzacja pracuje poprawnie, jednak zimą gdyby nie podgrzewane fotele byłoby trochę nieprzyjemnie, auto długo się nagrzewa, mogliby dołożyć grzałki do nagrzewnicy kabiny aby nie trzeba było jechać 20km zanim się troszkę kabina nagrzeje.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 9.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8.4l/100km
Śr. spalanie - trasa 7.4l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Doskonałe zawieszenie i napęd 4x4 oraz silnik i skrzynia biegów
  • Duży bagażnik z wygodną szufladą i możliwością powiększenia po jej wyjęciu
  • Atrakcyjny nietypowy wygląd nadwozia, dobre wyposarzenie wersji LE
  • Fajny i praktyczny komputer pokładowy z systemem audio Bosse i nawigacją
  • Brak awaryjności ( jak na razie ;) )
Wady:
  • Brak podłokietników, schowków sporo ale małych.
  • Droga aktualizacja map
  • Słabe ogrzewanie zimą, potrafią parować szyby

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Nissan X-trail II (2007 - 2013) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Nissan X-trail II (2007 - 2013).

Nissan X-trail Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan X-trail opinie

Oceń swoje auto

Nissan X-trail II (2007 - 2013) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości