Nissan Primera II [P11] (1995 - 2002) - opinia użytkownika LukasP
2013-08-18, LukasP
Marka: | Nissan |
---|---|
Model: | Primera |
Generacja: | II [P11] (1995 - 2002) |
Rok produkcji: | 2000 |
Przebieg: | 210 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0 TD |
Podsumowanie:
Ogólnie auto bardzo przyjemne w eksploatacji,oponki w rozsądnych cenach (185/65 HR 15 , 195/60 VR 15), nie wymagająca specjalnej troski mechanika. Roczny przegląd wystarczy aby zdiagnozować zbliżające się usterki. Silnik to diesel starej konstrukcji, nie wymaga super ropy. Paradoksalnie im wlewam tańsze paliwo tym mniej pali (jak wlałem V-power to nie mogłem zejść poniżej 8 litrów, Lukoil i od razu 7,2). Oleju mi nie bierze, a mówią że turbo lubi olej, raczej gdzieś wydali z jakiegoś przewodu, albo coś się poluzuje (trzeba dokręcić śrubki), ale i tak nie dolewam nic! od wymiany do wymiany (raz w roku, nie ważne ile przejadę). Jak ktoś chce auto do jeżdżenia, to ja polecam. Będzie zadowolony. Następne też kupię japońskie. Pozdrawiam.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik w ogólnej opinii bardzo trwały,nie potrzebuje specjalnej troski,pilnować wymiany oleju i filtrów (powietrza!! to jest turbo) a będzie się odwdzięczał bezawaryjnością bardzo długo. O swoich problemach (np.mało płynu w zbiorniczku wspomagania kierownicy) informuje wcześniej dźwiękami/stękami z jednostki (sama wymiana płynu na nowy też nie jest skomplikowana dla kumatego kierowcy),także oglądajcie swoje Primery także pod maską a będziecie jeździć nimi bardzo długo. Dużym plusem jest osadnik wody z paliwa (ma kranik,wystarczy przed mrozami spuścić wodę,ale dolewajcie uszlachetniaczy). Dokręcać śrubki,bo trzęsie,jak to stary diesel. Skrzynka chyba jest bezawaryjna dożywotnio,nie słyszałem o jakichś problemach z nią.
-
Zawieszenie:
Tu jest pewien mankament konstrukcji! Chodzi o półosie napędowe,pękają bez ostrzeżenia, i jak wielu sądzi nie jest to przypadek, korodują pod takim wyważeniem (taka kula z "czegoś tam" na półosi,nowe tego nie mają) mnie się przytrafiło, koledze w P11 przed liftem też, no i na forum też o tym piszą dużo. Reszta zawieszenia jest oki, właściwie bez awaryjna, ale coś się tam zużywa. Osobiście sam wymieniałem końcówkę prawą, można to zrobić samemu, tylko z głową i nie trzeba będzie robić zbieżności. Ogólnie auto jeździ cicho i komfortowo, nie wkurza stukami, czasem zaskrzypi wahacz (ale nie wiem czemu bo za parę dni przestaje, też dobry temat na forum)
-
Wnętrze:
Twarde plastiki, ale trwałe, nie skrzypią nawet po 13-stu latach. Są dobrze spasowane, także przy wymianie filtra kabinowego nie trzeba się martwić że coś za chwilę nie pasuje, wszystkie śrubki znajdą swoje miejsce. Bardzo dobra ergonomia, ale to za sprawą małej ilości "bajerów" , no i dobrze! nic nie wkurza że nie działa, a jest.
-
Komfort jazdy:
Auto jeździ poprawnie dobrze, to nie jest auto na OES-y, zawieszenie jest poprawnie skonfigurowane, jeździ pewnie i komfortowo, cicho i przyjemnie. Fotele bardzo trwałe, u mnie się jeszcze nie zużyły (przebieg roczny ok 12 000), wprawdzie nie tak komfortowe,a wyglądają na takie, jakie były w Mondeo mk I. Trochę mało miejsca na nogi z tyłu, tak pod Japończyka chyba zaprojektowane, ale bagażnik już spoko, wystarczy dla przeciętnej rodziny nawet na dłuższe wakacje. Plusem jest podwójna podłoga z ukrytym korytkiem i gniazdem zapalniczki, schowki na bokach na gaśnicę, apteczkę i inne drobiazgi.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.6l/100km |
Zalety i Wady
- Bezawaryjność,prosta konstrukcja
- Dobra ergonomia
- Cena i dostępność części eksplatacyjnych
- Mała zrywność ( tylko 90 KM )
- Mało miejsca na tylnej kanapie
- Spory chałas we wnętrzu (z przodu)