Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Mitsubishi Pajero III (1999 - 2006) - opinia użytkownika Radek

2014-12-30, Radek

Marka: Mitsubishi
Model: Pajero
Generacja: III (1999 - 2006)
Rok produkcji: 2003
Przebieg: 160 tys. km
Nadwozie: SUV
Silnik: 1.8 Pinin

Podsumowanie:

Żeby to jeszcze spalało poniżej 10, powiedziałbym że to autko idealne. Ale nawet teraz trudno mi będzie się z nim rozstać.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    Silnik wesoło hula, ochoczo zapala i nie ma z nim większych problemów. Wymaga regularnej wymiany świec, gdyż jest wrażliwy na braki iskry. Ale to chyba każdy. Mankamentem jest wieczna lampka (sygnalizator usterki), który pali mi się od 20 tyś kilometrów, z krótkimi przerwami gdy z jakichś przyczyn (np. wymiany żarówki) odłączę akumulator. Ani ASO, ani mój mechanik nie potrafią znaleźć przyczyny. W ASO wymienili mi dwie sondy lambda. Za jedną skasowali, drugą wstawili w ramach gwarancji, ale lampka nie zgasła. Wkurza, ale nie boli, bo najwyraźniej sygnalizuje usterkę bez specjalnego znaczenia. Trochę jara więcej, niż się spodziewałem. Latem 11, zimą 12. Ale moje głównie jeżdżę krótkie trasy po śródmieściu i w porze korków. Przykro natomiast, że trasa nie robi praktycznie żadnej różnicy w spalaniu. Tam niestety obroty robią swoje. Tak więc, jeśli mam do wyboru śmigać z Gdańska do Torunia śliczniuteńką A1 lub tłuc się starą trasą. To do 30 zł za autostradę, przy przepisowym 140 muszę doliczyć jeszcze koszt 4 litrów w jedną stronę różnicy w spalaniu. Myślę, że tutaj też powinienem napisać o tym, że mój mechanik zawsze się nieźle nabiega, zanim dostanie właściwe części zamienne. Słabo opisane i trudno dostępne, a na dokładkę drogie.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Na prostej drodze OK. Na równych zakrętach można nawet przygazować, bo permenent 4x4 ładnie go wypycha. Na poprzecznych garbach (leżących policjantach) skacze, jak piłka. Ale sądzę, że to jest wybaczalny koszt tego, że w lesie, w którym też zachowuje się piłkopodobnie, nawet na sporych wertepach nie traci kontaktu, żadnego z czterech kół z podłożem. Poza asfaltem przemieszcza się zdecydowanie fajniej, niż współczesne, crossovery w swoich reklamach na youtubie.

  • Wnętrze:
    3.0

    Komfort dla mnie perfekt. Żadnych fajerwerków, ale w porównaniu do innych małych terenówek, bardzo funkcjonalnie. Miejsca akurat, na 3-osobową rodzinę z psem. Genialnie rozwiązany bagażnik, z tacką z przegródkami, jak w szufladzie na sztućce. Na deklu tacki siedzi duży pies (wielkości wilka), na równej powierzchni i jeszcze ma miejsce nad głową, a pod tacką są schowane wszystkie szpargały potrzebne w bagażniku. Mankamentem wnętrza są systematycznie przepalające się żaróweczki podświetlenia kokpitu. Mam to auto 5 lat i w tym czasie 3 razy wymieniałem żarówki w tablicy zegarów i obecnie nie świeci 2/6 zegarów, i czarne są 2 z 3 pokręteł od regulacji temperatury. To faktycznie irytuje. Na plusa mogę zaliczyć tapicerkę, która po 5 latach totalnego zaświenienia doczyściła się pięknie i wygląda, jak nowa.

  • Komfort jazdy:
    4.0

    Nie będę zapewne spójny w ocenie i opisie, ale moim zdaniem widziały gały, na co się decydowały. Jakbym chciał luksusowo podróżować po ulicy, to bym wybrał Superba, a jak by mi kasy zbywało, to dużą limuzynę BMW, Audi, czy Merola. Ale ponieważ nie tego w moim autku szukałem, to komfort oceniam wysoko i ze stoicyzmem znoszę narzekania mojej żony na trzęsienie na dziurach. Dla mnie komfortem jest to, że w każdych warunkach np dzisiaj w nocy -13 i zaspy śnieżne, przekręcam kluczyk i odjeżdżam z miejsca, bez brudzenia sobie rąk łopatą, czy niedaj bóg innymi gadżetami zwiększającymi przyczepność. Saperkę wożę w bagażniku, ale do tej pory używałem ją tylko do pomagania innym. Jako komfort zaliczam również, wygodną siedzącą, a nie półleżącą pozycję za kierownicą, oraz wygodne wyprzedzanie. Wprawdzie dociśnięcie gazu nawet z redukcją biegu specjalnie dupy w fotel nie wgniata, ale za to widoczność 10 cm znad głów innych kierowców rekompensuje braki w przyspieszeniu. Ma to pewien koszt, który muszę opłacić. Gdy mnie złapie czerwone, na pool position, to żeby zobaczyć zmianę świateł, muszę się schylić i przykleić do szyby, bo mi dach zasłania. Jedną gwiazdkę z komfortu urywa niestety autostrada. Ani hałas we wnętrzu, ani wskazanie komputera pokładowego nie pozwalają komfortowo po niej jeździć z maksymalną przepisową prędkością.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 11.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 11.5l/100km
Śr. spalanie - trasa 11.5l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Niezawodoność w utrudnionych warunkach
  • Trakcja na śliskiej drodze
  • Wygodny bagażnik dla posiadaczy dużych psów
  • Pozycja za kierownicą, którą lubię.
Wady:
  • Spalanie (szczególnie na autostradzie)
  • Komfort powyżej 120 km/h
  • Dostępność i koszty części zamiennych
  • Ciężkie koło zapasowe obwiesiło drzwi bagażnika.

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Mitsubishi Pajero III (1999 - 2006) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Mitsubishi Pajero III (1999 - 2006).

Mitsubishi Pajero Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Pajero opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości