Land Rover Discovery IV (2009 - teraz) - opinia użytkownika Piotr
2019-12-31, Piotr
Marka: | Land Rover |
---|---|
Model: | Discovery |
Generacja: | IV (2009 - teraz) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 288 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 3.0 D V6 |
Podsumowanie:
w samochodzie premium reguralnie serwisowanym silnik powinien wytrzymac znacznie dluzej. Mala dostepnosc solidnych serwisow i znajacych sie na LR mechanikow. Klopotliwy w duzych naprawach - dojscie do turbo wymaga demontazy koraserii z ramy. Kosztowny w utrzymaniu, tarcze, hamulce, opony, rozrzad ....
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik swietnie daje sobie rade z poteznym nadwoziem - jednak zywotnosc silnika slaba: 230k km - uszkodzenie kolektorow dolotowych - koszt okolo 10k PLN 280k km - uszkodzenie turbiny lewej - primary - wymiana na nowa - ok 10k PLN 288k km - zatarcie walu korbowego na panewkach utrata cisnienia oleju - prawdopodobnie to spowodowalo uszkodzenie turbiny wczesniej - remont silnika - koszt okolo 20k PLN Konkluzja - silnik nie wytrzymal 300k km przy regularnym serwisie
-
Zawieszenie:
Zawieszenie wytrzymalo naprawde sporo. - przy okolo 230k km - kilka tulejek i sworzni - przy 275k km - generalny remont wymiana wszystkich tulejek i wahaczy - koszt ok 9k PLN Wytzymalo dosyc dlugo
-
Wnętrze:
przestronne, ciche b komfortowe
-
Komfort jazdy:
bardzo wysoki
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 14l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 14l/100km |
Zalety i Wady
- komfort
- zdolnosci terenowe
- niska trwalosc silnika