Lada Niva (1977 - teraz) - opinia użytkownika Colano
2014-12-27, Colano
Marka: | Lada |
---|---|
Model: | Niva |
Generacja: | (1977 - teraz) |
Rok produkcji: | 1984 |
Przebieg: | 82 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
Moja Niwa to wiekowy egzemplarz (1984), ale w formie . Mam fiatowski silnik DOHC 1,6 (106 KM- wzmac.) z fiata 132 .Skrzynia biegów z poloneza trucka ponieważ jest krótsza (wolniejsza) od oryginalnej i w terenie dzielniejsza. Nie używam auta ani w mieście ,ani na szosie, bo to wyłącznie zabawka w teren. Mosty są tutaj austriackie ,bo wschodnie to jakieś qui pro quo ,robione z chyba z aluminium . Pierwsze Niwy zrobili Włosi jako Fiat Campagnola V4 i to była produkcja na poziomie. Rosjanie - jak to oni ,spieprzą wsio co zrobią , mimo ,że konstrukcja Niwy jest genialna - bo to nie ich projekt. Chwalą się ,że zaprojektowali Niwę i to kolejny ich szwindel. Sprawdżcie w "Quattroruotte" z 1973 r.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Rosyjskie jednostki to substytuty silników ,jakie winny sie znależć pod maska Niwy . Odpowiednie są tutaj motory fiatowskie DOHC 1,6 , 1,8 , lub 2.0 z modeli 131 lub 132 pasujące do komory bez przeróbek .
-
Zawieszenie:
Genialne
-
Wnętrze:
Spartańskie - odpowiednie .
-
Komfort jazdy:
Bezapelacyjnie dobry .
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 14l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 12.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 11l/100km |
Zalety i Wady
- Projekt Fiata Campagnola V4 z roku 1973
- Ponadczasowy design Fiata
- Możliwość instalacji silników DOHC Fiat
- Własności jezdne
- Komfort bezramowego podwozia
- Części za grosze
- Możliwość zapięcia felg Suzuki,Jeep itp.
- Rosyjska produkcja.
- Niedomykające się drzwi na wykrzyżu.
- Apetyt w ostrym terenie. 20 litr./gażnik