Ford Focus
II
Hatchback
1.6
14-06-2014 ,
::LeL::
Podsumowanie: Samochód całkiem średni. Spodziewałem się czegoś znacznie gorszego jakościowo - szczególnie, że za nowy egzemplarz z wyposażeniem Gold X zapłaciłem poniżej 55 tys. pln. Niestety, to co wyprawia się w ASO i AZNN Forda przekracza wszelkie normy przyzwoitości (długie czasy napraw + wysokie ceny + tragiczna jakość; praktycznie każda naprawa lub doposażenie wymagały dużej ilości poprawek; regularnie uszkadzano elementy nadwozia i wnętrza samochodu; przekazywano kłamliwe informacje o przebiegu napraw oraz zakresie i warunkach udzielanych na te naprawy gwarancji, umieszczano na fakturach elementy, które nie zostały nawet dotknięte w czasie "naprawy", itp.). Dla ścisłości warto zaznaczyć, że samoistna usterka samochodu (bez przyczynienia się człowieka) wystąpiła tylko raz, ale za to mniej niż 1km po wyjechaniu z salonu po zakupie! Zakupiłem samochód nowy ponieważ zbyt dużo czasu poświęcałem na naprawy mojego 15 letniego Daewoo. W rezultacie zacząłem poświęcać tyle samo czasu na szarpaninę z serwisami Forda (przy czym raczej nie wynikało to z awaryjności samego samochodu, której trudno się spodziewać przy przebiegu 40 tys.). Wyklucza to jednak Focusa jak i resztę produktów "marki" Ford z moich przyszłych zakupów.