Daihatsu Sirion II (2004 - teraz) - opinia użytkownika MotoFun
2022-06-06, MotoFun
Marka: | Daihatsu |
---|---|
Model: | Sirion |
Generacja: | II (2004 - teraz) |
Rok produkcji: | 2005 |
Przebieg: | 250 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.3 |
Podsumowanie:
Auto mozna by bylo ocenic prawie jako idealne-wiadomo w tej klasie pojazdów -gdyby nie malo trwale sprzeglo, zle umieszczony drazek zmiany biegow i slaba aerodynamike nadwozia co ogranicza jego mozliwosci do jazdy w miescie-na dluzsze dystanse aut raczej sie nie nadaje.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik jest bardzo oszczedny jak na 1.3 , podejrzewa ze jest to zasluga zmiennnych faz rozrzadu. Jezdzac nim delikatrnie mozna osiagnac srednio nawet 5l/ 100km. Samochod ma dobre przyspieszenie silnik szczegolnie jest zrywny na wysokich obrotach. Moj pojazd sprowadzzilem sam z Niemiec z przebiegiem 220tys. km i o becnie ma 250 tys km i niestety silnik bierze olej. W momencie gdy pisze te ocene mam problem z silnikiem, który dodatkowo nie chce wchodzic na obroty powyzej 3000/ minute oraz ma bardzo malo moc-osiaga szybkosc max. 50 km na godzine. Moje dotychczasowe ogledziny sklaniaja mnie do tego ze ma zatkany katalizator-silnik szybciej niz dotychczas sie nagrzewa. Wczesniej nie mialem problemu z autem oceniam go wiec mimo wszystko pozytywnie. Po prostu podejrzewam,że 250 tys. km jest taka granica tym samochodzie, powyzej ktorej w aucie zaczynaja byc problemy. Dodatkow w podobnym wlasnie czasie pojawiaja sie problemy z przelaczaniem biegow co jak ocenil moj mechanik bedzie wiazac sie z wymiana sprzegla.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie jest bardzo proste ale niezawodne. Z tylu to wahacze poprzeczne na belce-czyli zawieszenie zalezne a z przodu po prostu McPerson. W wiekszosci wypadkow wystarcza choc nie zapewnia komfortu i dobrego trzymania sie drogi co jest normalne przy tego typu zawieszeniech. Starsze auta tej klasy czesto mialy lepsze niezalezne zawieszenie co zapewnialo lepsze trzymanie sie drogi,. wiekszy komfort i wieksze bezpeczenstwo.
-
Wnętrze:
Jak na te klase pojazdu uznaje ,ze wnetrze jest bardzo ladne i solidnie wykonane. Siedzenia maja srednie trzymanie boczne, tkaniny tapicerskie sa dosc solidne. We wnetrzu jest duzo schowkow, calosc kolorystycznie jest bardzo ladna. Prawie Wszystko opprocz radia sprawnie dziala, auto ma potrzebne oswietenie bagaznika, kabiny, szyby sa podfnoszone elektrycznie i drzwi mozna otwierac pilotem. Wszystkie przeloczniki wydaja sie byc we wlasciwym miejscu,. Najgorzej coeniam polozenie drazka biegów oraz kiepskie, usterkowe radio.
-
Komfort jazdy:
Jak na taka klase pojazdu komfort mozna ocenic batrdzo dobrze. Wnetrze jest przyjemne, miejsca jest bardzo duzo, regulacja siedzeń dziala i jest solidnie zaprojektowana. Bardzo dobrze rozwiazany jest problem sklaldania siedzen tylnych, ktore mozna skladac do poziomu podlogi, co jestt bardzo proste ii umozliwie transport wiekszych ladunkow w aucie. Zawieszenie jest moze nieco twarde ale w tej klasie pojazdu nie mozna spotkac dzis nic lepszego. Glosnosc odczuwalna w kabinie jest zwlaszcza przy nizszych szybkosciach niska, przy wyzszyc moze byc troche uciazliwa. Auto jest dośc mało opływowe aerodynamicznie co powoduje glosny oplyw powietrza przy wiekszych szybkosciach oraz slabsza kierowalnosc w takich warunkach. Samochod zaprojektowany jest typowo do miasta a nie na dluzsze trasy.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 5.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5l/100km |