Daewoo Espero (1990 - 1999) - opinia użytkownika Miłośnik Espero
2017-01-08, Miłośnik Espero
Marka: | Daewoo |
---|---|
Model: | Espero |
Generacja: | (1990 - 1999) |
Rok produkcji: | 1999 |
Przebieg: | 179 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.5 |
Podsumowanie:
Mam go od roku 1999 i jestem z niego bardzo zadowolony. Kupując go nie spodziewałem się, że będzie faktycznie aż tak bezproblemowy w sensie ewentualnych awarii i konieczności napraw. Bardzo wygodny, miękki, przestronny o olbrzymim bagażniku. Bardzo tani w eksploatacji (bardzo niskie koszty serwisu bieżącego i niskie zużycie paliwa).
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
W życiu nie miałem tak bezawaryjnego samochodu. Kupując go w roku 1999 nie wiedziałem dokładnie co za marka, jak się będzie zachowywał. Przeczytałem gdzieś w różnych gazetach motoryzacyjnych kilka opinii i testów, z których wynikało, że auta sprawdzają się, są bardzo wygodne i co najważniejsze działają bezawaryjnie. I podjąłem decyzję: poszedłem do salonu i kupiłem. Zawsze chciałem mieć samochód duży, wygodny i zależało mi na olbrzymim bagażniku. Przez pierwsze kilka lat nie zepsuło się nic, bylem zachwycony komfortem i prowadzeniem samochodu. No ale myślałem sobie, że każdy nowy współczesny samochód póki nowy nie psuje się. Gdy miało już kilka lat i nadal działało bezproblemowo byłem zaskoczony. Do tego bardzo ekonomiczny i w miarę mocny silnik. Na trasie przy spokojnej jeździe nie jest problemem zejście do 5 litrów/100 km. Przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej nigdy spalanie nie przekroczyło 7 litrów. W mieście przy częstych rozruchach zimnego silnika i powolnym toczeniu się w korkach spalanie utrzymywało się od 9 litrów ( w lecie) do 11 litrów w zimie przy temperaturach otoczenia znacznie niższych od 0 stopni Celsjusza. Sam silnik przy prawidłowym traktowaniu go jest praktycznie wieczny. Myślę, że bez problemu przejedzie z pół miliona kilometrów (myślę, że idealne auto np. na taksówkę). Jest to silnik poprzedniej generacji a więc bez turbodoładowania (wolnossący) tak więc poniżej 3.000 obrotów/minutę ma dość niski moment obrotowy ale za to w tym zakresie jest bardzo ekonomiczny. Jak ktoś chce bardzo dynamicznie przyspieszać, musi kręcić go powyżej 3 a nawet 4 tysięcy obrotów. Ciągnie wówczas doskonale ale jest to niestety okupione większym zużyciem paliwa. Coś za coś. Z drugiej strony to, że nie ma współczesnych gadżetów typu turbosprężarka bardzo wydłuża jego żywotność i jest praktycznie niezniszczalny przy prawidłowej eksploatacji. Bagażnik ma olbrzymi, rzadko spotykany wśród samochodów tej klasy (560 litrów). Doskonale sprawdza się na wyjazdy rodzinne w 4 czy 5 osób. Zmieści się w nim praktycznie wszystko co potrzeba. Jedynym mankamentem jest pojawiająca się tu i ówdzie korozja ale dopiero po kilkunastu latach. Trzeba wówczas natychmiast ją usuwać (sczyszczać i malować czymś antykorozyjnym). W taki sposób udało mi się zachować nadwozie i podwozie w stanie przyzwoitym choć gdybym nic z tym nie robił pewnie auto wyglądało by już na mocno nadgryzione przez rdzę. Reasumując bardzo lubię to auto głównie za jego wygodę i przestronność, bardzo niskie koszty eksploatacji, bardzo ekonomiczny i jak trzeba dynamiczny silnik i co najważniejsze absolutną bezawaryjność całego samochodu przez cały okres od 1999 roku do dzisiaj. Jestem pewien, że gdybym dzisiaj musiał jechać w daleką trasę rzędu kilku tysięcy kilometrów, siadam w moje espero, tankuje paliwo i jadę, jadę i jadę bez żadnego problemu tam i s powrotem.
-
Zawieszenie:
Miękkie wygodne, nie zużywające się, pomimo dużego przebiegu brak jakichkolwiek luzów na elementach zawieszenia (kontrolowane co roku na obowiązkowych badaniach technicznych).
-
Wnętrze:
Bardzo wygodne fotele, tylko kolorystyka mogła by być bardziej kontrastowa. Urządzenia sterowania i kontroli czytelne, bardzo intuicyjne - od razu jako nowy użytkownik zorientowałem się co się czym włącza oraz gdzie co jest sygnalizowane.
-
Komfort jazdy:
Bardzo wygodne auto, wszelkie nierówności drogi tłumi i sprawia, że są one praktycznie niewyczuwalne. Kojarzy mi się z samochodami amerykańskimi, które słyną z olbrzymiej wygody i miękkości zawieszenia
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- Bezawaryjność
- Bardzo niskie koszty eksploatacji
- Wygoda
- Olbrzymi bagażnik
- "Wieczny" niezniszczalny silnik
- Doskonała widoczność otoczenia ze wszystkich stron pojazdu
- Kształt nadwozia o bardzo niskim oporze powietrza (kształt klina)
- Bardzo tanie i bezproblemowo dostępne wszelkie części czy podzespoły
- Fabryka mogła by poprawić trwałość antykorozyjną (do opanowania pod warunkiem regularnego czyszczenia i zabezpieczania ognisk korozji)