Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Daewoo Espero (1990 - 1999) - opinia użytkownika Miłośnik Espero

2017-01-08, Miłośnik Espero

Marka: Daewoo
Model: Espero
Generacja: (1990 - 1999)
Rok produkcji: 1999
Przebieg: 179 tys. km
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.5

Podsumowanie:

Mam go od roku 1999 i jestem z niego bardzo zadowolony. Kupując go nie spodziewałem się, że będzie faktycznie aż tak bezproblemowy w sensie ewentualnych awarii i konieczności napraw. Bardzo wygodny, miękki, przestronny o olbrzymim bagażniku. Bardzo tani w eksploatacji (bardzo niskie koszty serwisu bieżącego i niskie zużycie paliwa).

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    W życiu nie miałem tak bezawaryjnego samochodu. Kupując go w roku 1999 nie wiedziałem dokładnie co za marka, jak się będzie zachowywał. Przeczytałem gdzieś w różnych gazetach motoryzacyjnych kilka opinii i testów, z których wynikało, że auta sprawdzają się, są bardzo wygodne i co najważniejsze działają bezawaryjnie. I podjąłem decyzję: poszedłem do salonu i kupiłem. Zawsze chciałem mieć samochód duży, wygodny i zależało mi na olbrzymim bagażniku. Przez pierwsze kilka lat nie zepsuło się nic, bylem zachwycony komfortem i prowadzeniem samochodu. No ale myślałem sobie, że każdy nowy współczesny samochód póki nowy nie psuje się. Gdy miało już kilka lat i nadal działało bezproblemowo byłem zaskoczony. Do tego bardzo ekonomiczny i w miarę mocny silnik. Na trasie przy spokojnej jeździe nie jest problemem zejście do 5 litrów/100 km. Przy bardzo szybkiej jeździe autostradowej nigdy spalanie nie przekroczyło 7 litrów. W mieście przy częstych rozruchach zimnego silnika i powolnym toczeniu się w korkach spalanie utrzymywało się od 9 litrów ( w lecie) do 11 litrów w zimie przy temperaturach otoczenia znacznie niższych od 0 stopni Celsjusza. Sam silnik przy prawidłowym traktowaniu go jest praktycznie wieczny. Myślę, że bez problemu przejedzie z pół miliona kilometrów (myślę, że idealne auto np. na taksówkę). Jest to silnik poprzedniej generacji a więc bez turbodoładowania (wolnossący) tak więc poniżej 3.000 obrotów/minutę ma dość niski moment obrotowy ale za to w tym zakresie jest bardzo ekonomiczny. Jak ktoś chce bardzo dynamicznie przyspieszać, musi kręcić go powyżej 3 a nawet 4 tysięcy obrotów. Ciągnie wówczas doskonale ale jest to niestety okupione większym zużyciem paliwa. Coś za coś. Z drugiej strony to, że nie ma współczesnych gadżetów typu turbosprężarka bardzo wydłuża jego żywotność i jest praktycznie niezniszczalny przy prawidłowej eksploatacji. Bagażnik ma olbrzymi, rzadko spotykany wśród samochodów tej klasy (560 litrów). Doskonale sprawdza się na wyjazdy rodzinne w 4 czy 5 osób. Zmieści się w nim praktycznie wszystko co potrzeba. Jedynym mankamentem jest pojawiająca się tu i ówdzie korozja ale dopiero po kilkunastu latach. Trzeba wówczas natychmiast ją usuwać (sczyszczać i malować czymś antykorozyjnym). W taki sposób udało mi się zachować nadwozie i podwozie w stanie przyzwoitym choć gdybym nic z tym nie robił pewnie auto wyglądało by już na mocno nadgryzione przez rdzę. Reasumując bardzo lubię to auto głównie za jego wygodę i przestronność, bardzo niskie koszty eksploatacji, bardzo ekonomiczny i jak trzeba dynamiczny silnik i co najważniejsze absolutną bezawaryjność całego samochodu przez cały okres od 1999 roku do dzisiaj. Jestem pewien, że gdybym dzisiaj musiał jechać w daleką trasę rzędu kilku tysięcy kilometrów, siadam w moje espero, tankuje paliwo i jadę, jadę i jadę bez żadnego problemu tam i s powrotem.

  • Zawieszenie:
    5.0

    Miękkie wygodne, nie zużywające się, pomimo dużego przebiegu brak jakichkolwiek luzów na elementach zawieszenia (kontrolowane co roku na obowiązkowych badaniach technicznych).

  • Wnętrze:
    4.0

    Bardzo wygodne fotele, tylko kolorystyka mogła by być bardziej kontrastowa. Urządzenia sterowania i kontroli czytelne, bardzo intuicyjne - od razu jako nowy użytkownik zorientowałem się co się czym włącza oraz gdzie co jest sygnalizowane.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Bardzo wygodne auto, wszelkie nierówności drogi tłumi i sprawia, że są one praktycznie niewyczuwalne. Kojarzy mi się z samochodami amerykańskimi, które słyną z olbrzymiej wygody i miękkości zawieszenia

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 10l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 7.5l/100km
Śr. spalanie - trasa 6l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Bezawaryjność
  • Bardzo niskie koszty eksploatacji
  • Wygoda
  • Olbrzymi bagażnik
  • "Wieczny" niezniszczalny silnik
  • Doskonała widoczność otoczenia ze wszystkich stron pojazdu
  • Kształt nadwozia o bardzo niskim oporze powietrza (kształt klina)
  • Bardzo tanie i bezproblemowo dostępne wszelkie części czy podzespoły
Wady:
  • Fabryka mogła by poprawić trwałość antykorozyjną (do opanowania pod warunkiem regularnego czyszczenia i zabezpieczania ognisk korozji)

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Daewoo Espero (1990 - 1999) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Daewoo Espero (1990 - 1999).

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Daewoo Espero opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania