Citroen C5 III (2008 - teraz) - opinia użytkownika Tomek
2016-08-07, Tomek
Marka: | Citroen |
---|---|
Model: | C5 |
Generacja: | III (2008 - teraz) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 200 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 2.0HDi |
Podsumowanie:
Pierwsza moja cytryna kupiona z ciekawości ( i zniechęcenia do VW ) i pierwsze auto ,które mam tak długo .Normalnie auta zmieniałem co dwa lata ,a cytrynie zaczął się szósty rok i szczerze powiem nie bardzo mam ochotę przesiadać się na coś innego. W zasadzie to czekam na nową C5 i jeżeli mi się spodoba (a design cytryn jest świetny) to poczekam rok od wprowadzenia na rynek i wtedy pewnie zmienię auto na nową C5. Polecam wszystkim to auto -Chcesz mieć komfort i święty spokój to to jest dobry wybór.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia pracuje płynnie i sprawnie
-
Zawieszenie:
Mega rewelacja. Po 100 tyś wymieniłem dwa łączniki stabilizatora po 70 zł szt a po 200 tyś jakieś dwie tuleje metalowo gumowe za 160 zł -to wszystko. Komfort jazdy -cudowny. No i po tych 200tyś przód nowe tarcze i klocki. Swoją drogą na przednich klockach zrobiłem 150 tyś (wymieniłem je niepotrzebnie kiedyś po 50 tyś przed wyjazdem na urlop) a na tylnych 185 tyś do wymiany- to świadczy o jakości auta.
-
Wnętrze:
Po 200 tyś zero przetarć czy na tapicerce ,kierownicy czy guzikach. W Passacie (a też miałem je od nowego) guziki od szyb na drzwiach już po 70 tyś wyglądały szkaradnie i trzeszczały tam plastiki. Cytryna jest wykonana z nieporównywalnie wyższej jakości materiałów.
-
Komfort jazdy:
Rewelacyjny komfort jazdy to efekt pracy hydro zawieszenia oraz potrójne uszczelki w drzwiach i świetne wygłuszenie blach-Po prostu komfort-Mogę jechać 500km czy 1000km (np do Chorwacji) i nie takiej opcji żeby mnie bolała głowa do szumów czy plecy .
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.2l/100km |
Zalety i Wady
- wysoki kokfort jazdy
- trwałość
- oszczędność
- dość słabe linki podnośnikó szyb-ale wymiana to 40 zł za linki ze ślimakami i 40 min pracy własnej w garażu . Po wymianie należy dobrze zabezpieczyć smarem do łańcuchów i problem przestaje istnieć.
- Brak uchwytów na kubki z przodu auta. Ten w schowku to nieporozumienie.