Audi Q7 II (2015 - teraz) - opinia użytkownika Nomad
2018-10-17, Nomad
Marka: | Audi |
---|---|
Model: | Q7 |
Generacja: | II (2015 - teraz) |
Rok produkcji: | 2018 |
Przebieg: | 12 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 3.0 TDI |
Podsumowanie:
Szukałem porządnego : 1. holownika na wakacyjne eskapady z kampingiem 2. limuzyny reprezentacyjnej dla firmy - ale na tyle dyskretnej w wyglądzie ,żeby sąsiada nie udusiło 3.mega komfortowego doopowozu na co dzień dla siebie i rodzinki 4.złotego środka pomiędzy workiem pieniędzy a realnymi korzyściami z posiadania takiego auta SILNIK V-6 w erze katorżniczego dałnsrizingu to bardzo dobra opcja. Auto udało się kupić w cenie Hyundaja Grand Santa Fe.. z silniczkiem 2,2 ...zbyteczny komentarz ! Dla mnie całokształt 10/10
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Przesiadka po Mitsu O2 i TLC - 150. Silnik pomimo ,że "słabszy"- wersja ULTRA to jednak RAKIETA ! 7s do 100-tki robi wrażenie. Skrzynia biegów pracuje idealnie. Możliwość wybierania łopatkami sprawdziła się idealnie z przyczepą po górach Albanii i Grecji. To jedyny moment gdzie łopatki się przydawały. W innych okolicznościach w codziennej jeździe dzieje się samo. Skrzynia trzyma fantastycznie dolny pułap obrotów przy dużych obciążeniach. Nie wyje i nie wkręca się w górny pułap tak jak to dzieje się w japońcach czy dałnsrizingowych silniczkach. Tutaj czuć ,że te 500Nm ! nie jest udawane. Podsumowując - skrzynia jest fantastyczna na tle moich wcześniejszych doświadczeń z automatami. To najmocniejszy punkt tego auta zaraz po silniku.
-
Zawieszenie:
Celowo zamówiłem do produkcji wersję bez pneumatyki. Przyczyny są oczywiste. Co do kultury pracy ....po gładkim to i Syrena dawała radę. Tu na tle wszystkiego czym jeździłem zawiecha mechaniczna pracuje bardzo dobrze. Cicho i komfortowo. No i bezkosztowo , już nie wspomnę o ewentualnej awarii pneumatyki gdzieś daleko od cywilizacji. Auto załadowane kilogramowo na full trochę przysiada ale i tak ma spory margines na "przeładowanie". W salonach nie uraczysz wersji demo w standardowym zawieszeniu. Tu przyczyny też są oczywiste. Po co taniej jak można ugotować klienta drożej :-)
-
Wnętrze:
ZERO zastrzeżeń. Jakość wykończenia na tle innych samochodów.... jest idealnie.
-
Komfort jazdy:
Jak już pisałem powyżej - stalowe zawieszenie jest jak dla mnie bardzo dobrze zestrojone , dające duży komfort jazdy solo po gładkim i w zestawie w cięższych warunkach. Kultura pracy i wyciszenie .
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- silnik , skrzynia ,komfort jazdy , mega oszczędne spalanie , środek - wszystko na TAK
- Cena wyjściowa do przyjęcia. Później zaczyna się strzeżenie bara..... najczęściej w ofercie auta stokowe na przepasionych cenowo opcjach średnio potrzebnych. Najlepiej zamówić auto do produkcji. No chyba ,że klient NO LIMIT CASH to wtedy bz.