![]() |
Przedstawicielem segmentu D jest m.in. ford mondeo . |
Poszczególne segmenty rynkowe określane są literami alfabetu (od A)
lub też słownie - np. klasa kompaktowa, średnia, czy wyższa. Segment D
określa się także jako klasa średnia wyższa. Zaklasyfikowanie samochodów
do poszczególnych segmentów rynkowych nie jest jednoznaczne i zawsze wzbudza
kontrowersje.
Zdaniem ekspertów, głównym kryterium przynależności pojazdu do danego
segmentu rynkowego jest długość całkowita auta. Kłopot polega na tym, że
wraz z kolejną generacją danego modelu, jego długość wzrasta. Graniczne
wartości przyjęte dla poszczególnych segmentów rynkowych muszą się także
proporcjonalnie zmieniać. Obecnie, w segmencie D długość aut waha się od
4,4 do 4,7 m. Według kryterium długości, w tej samej klasie występują modele
marek o różnym prestiżu, co oczywiście nie podoba się producentom - obok
marek koreańskich występują produkty prestiżowego Mercedesa-Benza, Lexusa
czy BMW - którzy uważają, że ich auta są lepiej wyposażone i technicznie
nowocześniejsze. Do każdego modelu producenci oferują szeroką gamę silników,
kilka rodzajów nadwozi oraz wyposażenia. Stąd różnica w cenie między najtańszą
a najdroższą wersją jest często dwukrotna. Najtańszym autem w segmencie
D jest Kia Shuma za 44,4 tys. zł, a najdroższym Mercedes-Benz klasy C za
287,4 tys. zł.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?