Zestawienie powstało na podstawie tzw. rozszerzonej gwarancji, czyli dodatkowego ubezpieczenia od kosztów ewentualnych napraw. Ubezpieczyciel wylicza indeks awaryjności. Im wskaźnik ten jest niższy - tym lepiej.
Zestawienie 10 marek, które sprawiają kierowcom najmniejszych problemów (mierzonych w częstotliwości usterek i kosztach ich usuwania) zostało zdominowane przez japońskie marki. W TOP 10 tylko trzech producentów nie pochodzi z Japonii - Ford, Land Rover i Renault.
Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście
Najmniej awaryjne i najmniej kosztowne w naprawie marki samochodów według Warranty Direct
Miejsce | Marka | Indeks awaryjności |
1. | Daihatsu | 2 |
2. | Honda | 42 |
3. | Suzuki | 55 |
4. | Toyota | 58 |
5. | Mazda | 65 |
6. | Lexus | 73 |
7. | Ford | 76 |
8. | Land Rover | 78 |
9. | Renault | 88 |
10. | Nissan | 89 |
Na co zwrócić uwagę kupując auto używane?
1. Dokumenty pojazdu – czy auto posiada niezbędny komplet potrzebny do jego rejestracji;
2. Zgodność numerów identyfikacyjnych pojazdu z dokumentami, numer VIN, marka, rok produkcji i model;
3. Ubezpieczenie i możliwość poruszania się po drogach publicznych danym pojazdem;
4. Stan lakieru i jego odcień – przecięcia na krawędziach elementów wskazują na ich malowanie; kontrola grubości powłoki za pomocą czujnika; ewentualne purchle i ogniska korozji;
5 Spasowanie elementów – wszystkie odstępy między elementami nadwozia muszą być takie same, wszelkie różnice wskazują zawsze na naprawy blacharskie; obdarty lakier z lakierowanych śrub mocujących drzwi, maskę, błotniki, również powinien wzbudzić niepewność;
6. Komora silnika – wypolerowana może wskazywać na wycieki i celowe wyczyszczenie wszelkich śladów;
7. Zużycie elementów wnętrza: gałka zmiany biegów, kierownica i gumki pedałów, widoczne ślady zużycia to przebieg na pewno większy niż do 100 tys. km;
8. Przetarte fotele, skórzana tapicerka z przetarciami to też znak kilkuset tys. km przebiegu;
9. Szyby – rok produkcji wszystkich szyb pojazdu musi być zgodny z rokiem produkcji auta;
10. Opony – w samochodzie z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy kilometrów opony również powinny być z jednego roku produkcji, chyba że wiek auta wymusił ich zmianę;
11. Podwozie – stan układu wydechowego i jego kompletność: wielu użytkowników zastępuje oryginalny katalizator zwykłym kawałkiem przelotowej rury, co nie pozwoli nam na przejście badań technicznych;
12. Zawieszenie – stan wszystkich elementów ruchomych, gumowo-metalowych i tłumiących;
13. Parametry silnika – sprężanie, wtrysk paliwa;
14. Elektronika pojazdu – wskazania czujników, kompletność wyposażenia (brak poduszki powietrznej można ukryć, wyłączając kontrolkę odpowiadającą za sprawdzenie jej obecności);
15. Parametry turbiny – w przypadku silników doładowanych bardzo ważnym elementem jest sprawdzenie sprawności turbiny – ten element układu dolotowego nie jest tani;
16. Układ hamulcowy – stan elementów ciernych, tarcz, klocków (niestety przy hamulcach bębnowych nie ma możliwości oceny wizualnej bez demontażu bębnów);
17. Działanie wszystkich elementów wyposażenia – klimatyzacja, elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, systemy audio itd.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?