Samochód używany. TOP 10 najmniej kosztownych marek w naprawie

Mariusz Michalak
Fot. Newspress
Fot. Newspress
Brytyjska firma ubezpieczeniowa Warranty Direct opublikowała raport dotyczący kosztów eksploatacji popularnych modeli samochodów. Czołówkę zdominowały marki z jednego kraju.

Zestawienie powstało na podstawie tzw. rozszerzonej gwarancji, czyli dodatkowego ubezpieczenia od kosztów ewentualnych napraw. Ubezpieczyciel wylicza indeks awaryjności. Im wskaźnik ten jest niższy - tym lepiej.

Zestawienie 10 marek, które sprawiają kierowcom najmniejszych problemów (mierzonych w częstotliwości usterek i kosztach ich usuwania) zostało zdominowane przez japońskie marki. W TOP 10 tylko trzech producentów nie pochodzi z Japonii - Ford, Land Rover i Renault.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Najmniej awaryjne i najmniej kosztowne w naprawie marki samochodów według Warranty Direct

MiejsceMarkaIndeks awaryjności
1.Daihatsu2
2.Honda42
3.Suzuki55
4.Toyota58
5.Mazda65
6.Lexus73
7.Ford76
8.Land Rover78
9.Renault88
10.Nissan89

Na co zwrócić uwagę kupując auto używane?

1. Dokumenty pojazdu – czy auto posiada niezbędny komplet potrzebny do jego rejestracji;

2. Zgodność numerów identyfikacyjnych pojazdu z dokumentami, numer VIN, marka, rok produkcji i model;

3. Ubezpieczenie i możliwość poruszania się po drogach publicznych danym pojazdem;

4. Stan lakieru i jego odcień – przecięcia na krawędziach elementów wskazują na ich malowanie; kontrola grubości powłoki za pomocą czujnika; ewentualne purchle i ogniska korozji;

5 Spasowanie elementów – wszystkie odstępy między elementami nadwozia muszą być takie same, wszelkie różnice wskazują zawsze na naprawy blacharskie; obdarty lakier z lakierowanych śrub mocujących drzwi, maskę, błotniki, również powinien wzbudzić niepewność;

6. Komora silnika – wypolerowana może wskazywać na wycieki i celowe wyczyszczenie wszelkich śladów;

7. Zużycie elementów wnętrza: gałka zmiany biegów, kierownica i gumki pedałów, widoczne ślady zużycia to przebieg na pewno większy niż do 100 tys. km;

8. Przetarte fotele, skórzana tapicerka z przetarciami to też znak kilkuset tys. km przebiegu;

9. Szyby – rok produkcji wszystkich szyb pojazdu musi być zgodny z rokiem produkcji auta;

10. Opony – w samochodzie z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy kilometrów opony również powinny być z jednego roku produkcji, chyba że wiek auta wymusił ich zmianę;

11. Podwozie – stan układu wydechowego i jego kompletność: wielu użytkowników zastępuje oryginalny katalizator zwykłym kawałkiem przelotowej rury, co nie pozwoli nam na przejście badań technicznych;

12. Zawieszenie – stan wszystkich elementów ruchomych, gumowo-metalowych i tłumiących;

13.  Parametry silnika – sprężanie, wtrysk paliwa;

14. Elektronika pojazdu – wskazania czujników, kompletność wyposażenia (brak poduszki powietrznej można ukryć, wyłączając kontrolkę odpowiadającą za sprawdzenie jej obecności);

15. Parametry turbiny – w przypadku silników doładowanych bardzo ważnym elementem jest sprawdzenie sprawności turbiny – ten element układu dolotowego nie jest tani;

16. Układ hamulcowy – stan elementów ciernych, tarcz, klocków (niestety przy hamulcach bębnowych nie ma możliwości oceny wizualnej bez demontażu bębnów);

17. Działanie wszystkich elementów wyposażenia – klimatyzacja, elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, systemy audio itd.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie