Mimo, że używane SUVy najbardziej podrożały, to zajmują one 3. miejsce pod względem liczby ogłaszanych aut na rynku wtórnym. Na 2. miejscu znalazły się auta typu kombi, które zdrożały w ciągu ostatniego roku „tylko” o 10 proc. (z 19.900 zł do 21.900 zł). Pierwsze miejsce pod względem liczby ogłaszanych aut, zajęły samochody z nadwoziem hatchback – ich mediana ceny wzrosła o 7 proc. (z 13.900 zł do 14.900 zł).
Przeciętny używany SUV jest dużo młodszy od swoich konkurentów, ponieważ jego mediana wieku w styczniu 2022 roku wyniosła nieco ponad 8 lat, a w przypadku aut kombi i hatchback mediana wieku wyniosła około 13 lat. Jednocześnie, SUVy mają mniejszy przebieg – średnio 140 tysięcy kilometrów, co w porównaniu z kombi jest aż o 80 tysięcy kilometrów mniej (220 tys. km.) i 25 tysięcy kilometrów mniej niż wynosi mediana przebiegu hatchbacków (165 tys. km.).
„Zakup używanego samochodu zamiast nowego ma oczywiste zalety. Najważniejszą jest niższa cena. Mimo dużego wzrostu cen SUVów na rynku wtórnym w ciągu ostatniego roku, wciąż modele używane są interesującą alternatywą dla aut nowych, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę auta młode, czyli do trzech lat. Takie samochody są o kilkadziesiąt procent tańsze niż nowe. Poza tym, kupując prawie nowe auto, unikniemy niespodzianek w postaci nieprzewidzianych napraw tych podzespołów, które w przypadku dużych i cięższych SUVów niże zwykłe samochody, są dość częste” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.