Samochód nr 3

Jerzy Iwaszkiewicz
Fot. Polskapresse
Fot. Polskapresse
Na stoisku Kia na ostatnim salonie w Genewie stał samochodzik bez nazwy, nazywał się tylko Samochód nr 3, ale i tak budził zainteresowanie.
Na stoisku Kia na ostatnim salonie w Genewie stał samochodzik bez nazwy, bez specjalnej ekspozycji, nazywał się tylko Samochód nr 3, ale i tak budził zainteresowanie.
Fot. Polskapresse
Fot. Polskapresse

Wszyscy szukają teraz sposobu na kryzys, więc Koreańczycy zaprojektowali mały, ale przestronny samochodzik, w którym od razu widać, że wszystko jest na miejscu. Różnie to bywa. Honda do modelu Jazz dołożyła bagażnik, powstał sedan, model City i wygląda jak szafa do przewozu cementu.

Samochód nr 3 jest gotowy do produkcji i nie jest wykluczone, że nastąpi to jesienią w jednej z fabryk Hyundaia w Czechach. Kia jeszcze niedawno, parę lat temu, została uratowana przed bankructwem przez Hyundaia, a już zaczyna  się wyróżniać. Samochód nr 3 budził zainteresowanie w Genewie, a w Polsce pojawił się nowy model Kia Soul, auto o zupełnie nowej stylistyce. Niby kwadratowe pudełko podobne trochę do angielskich taksówek, ale jednocześnie bardzo nowoczesne. Powszechnie mówi się, że samochody projektowane są przez komputery, którym wszystko jedno, tym razem wszakże widać wyraźnie, że ludzie też brali w tym udział. Auto  budzi wrażenie.

Kia przebija się do czołówki producentów. Powszechnie kupowany jest w Polsce także Kia cee’d, pierwszy samochód, który ma 7-letnią gwarancję i to prawdziwą, a nie udawaną. Kiedyś jak samochody Daewoo jeździły na taksówkach, to gwarancje cofano.

Pomału, ale zmienia się też styl projektowania. Obecnie w zasadzie tylko Volkswagen trzyma się klasyki. Powstaje coraz więcej samochodów o zupełnie nowej stylistyce i Europa  wyraźnie próbuje konkurować tu z Dalekim Wschodem. Kia była pierwsza i wystawiła Soul,  a obecnie z podobnym samochodzikiem wyjechał Citroen w zupełnie nowej wersji Picasso. Też kwadratowy, wysoki, nie trzeba zdejmować kapelusza. Po raz pierwszy odstąpiono od tradycyjnej linii Citroena.

Coraz więcej w dodatku producenci oferują w wersjach standardowych. W standardzie nowego C3 Picasso jest klimatyzacja, system kontroli trakcji ESP oraz, po raz pierwszy w tej klasie, nawigacyjna mapa Europy oraz system My Way ostrzegający m. in. przed korkami na drogach.

Mało kto wie, co będzie się działo z motoryzacją. Zamykane są kolejne fabryki, ale kryzys nie będzie trwał wiecznie. Pojawią się zapewne samochody różnych marek w zupełnie nowej stylistyce. Kia i Citroen są już do tego gotowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty