Salon samochodowy w Paryżu otwarty!

Michał Kij
Tegoroczny Mondial Automobile trwa od 23 września do 10 października. W Paryżu lepiej nie pokazywać się bez nowości.
W Paryżu lepiej nie pokazywać się bez nowości. Stolica światowej mody, również samochodowej, nie toleruje wypranych i odprasowanych kreacji. Dlatego wielu producentów zachowuje najświeższe modele na jesienną wystawę.
Fot. PER
Fot. PER

 

Niektóre przestają być tajemnicą dopiero w dniu oficjalnej premiery. O innych jest głośno znacznie wcześniej. Porsche nie tylko chwali się zdjęciami nowej "dziewięćset jedenastki", ale podaje nawet dane na temat jej osiągów. Szybsza

Fot. Porsche: O nowym Porsche 911 wszystko było już wiadomo przed salonem w Paryżu. Carrera S rozpędza się do „setki” w ciągu 4,8 sekundy i osiąga 293
Fot. Porsche: O nowym Porsche 911 wszystko było już wiadomo przed salonem w Paryżu. Carrera S rozpędza się do „setki” w ciągu 4,8 sekundy i osiąga 293 km/h.

Carrera S rozpędza się do "setki" w ciągu 4,8 sekundy i osiąga 293 km/h. Zwykła Carrera jest "aż" o 8 km/h wolniejsza. Bardziej wstrzemięźliwi są Włosi. Nowe Ferrari F 430 przed wystawą znano tylko z komputerowej symulacji, a atmosferę podgrzewały suche informacje techniczne. Prędkość maksymalna: 315 km/h, czas rozpędzania 0-100 km/h: 4 sekundy, czas zmiany przełożenia w sześciobiegowej skrzyni: 0,15 sekundy. Silnik V8 ma moc 490 KM. Jeden koń mechaniczny ma do rozruszania zaledwie 2,8 kg auta. Tyle samo, co w Peugeocie 907.

 

Fot. Peugeot: Francuzi próbują zepsuć opinię Mercedesowi SLR. Drapieżny Peugeot 907, na razie w postaci auta studyjnego, ma 12 cylindrów i 500 KM mo
Fot. Peugeot: Francuzi próbują zepsuć opinię Mercedesowi SLR. Drapieżny Peugeot 907, na razie w postaci auta studyjnego, ma 12 cylindrów i 500 KM mocy.

Tu skaczący koń, tam ryczący lew. Lecz wymowa podobna. Francuzi próbują zepsuć opinię Mercedesowi SLR. Ich drapieżne coupe ma 12 cylindrów i 500 KM. Klasyczny, długi przód i szeroki wlot powietrza tną atmosferę równie skutecznie, co dziób ozdobiony trójramienną gwiazdą.

 

Tymczasem Stuttgart łapie chwilę oddechu. Po genewskim, piorunującym CLS inżynierowie wpadli w wakacyjny nastrój i przemyśleli koncepcję auta zmiksowanego z dużych kawałków minivana i kombi, przyprawionych szczyptą sedana i solidną łyżką sportowego coupe. Efektem są Mercedesy Sport Tourer w odmianach Vision R i Vision B. Ten pierwszy to elegant, bywalec siłowni z

Fot. Mercedes-Benz: Pojazdy studyjne prezentuje również Mercedes-Benz. Vision R i Vision B być może wyznaczają stylistyczne wzorce przyszłych aut tego
Fot. Mercedes-Benz: Pojazdy studyjne prezentuje również Mercedes-Benz. Vision R i Vision B być może wyznaczają stylistyczne wzorce przyszłych aut tego producenta.

bogatym wnętrzem z drewna i aluminium i silnikiem V6 o mocy 218 KM. Drugi chodzi na aerobik, a z czterech cylindrów wyciska 140 KM. Obydwa są zwolennikami zdrowej diety. Zarówno silnik V6, jak i rzędowa "czwórka" to ekonomiczne diesle spełniające normy emisji spalin Euro 4. Auta noszą się w nowym lakierze o niespotykanym dotąd blasku i odcieniu. Tak przynajmniej twierdzi producent. Poczekamy, zobaczymy.

 

Wiadomo już natomiast na co stać malutkiego Peugeota 1007. To kolejny krok od vana do... Właśnie, dokąd? Są już minivany, mikrovany, a nowy Peugeot to prawie "nanovan": dwoje drzwi na czterech kółkach. Drzwi są przesuwane, a bagażnik można powiększyć do 364 l. Tapicerkę można dobrać do nastroju. Łatwe do wymiany panele są dostępne w 12 kolorach. "Tysiąc siódemka" choć

Fot. Ford: Może jedna z najważniejszych premier paryskiego salonu – Ford Focus II generacji.
Fot. Ford: Może jedna z najważniejszych premier paryskiego salonu – Ford Focus II generacji.

praktyczna, zmienną jest. Menedżerowie mają nadzieję, że przypadnie do gustu nie tylko paryżankom.

 

Francuskim eksperymentom z dystansem przyglądają się Japończycy. Nowa Mazda 5 ma chłodny, zachowawczy styl. Jedyną istotną innowacją jest aranżacja wnętrza. Sześć osób może siedzieć w dwu rzędach siedzeń, a siódma w dodatkowym fotelu w bagażniku.

Fot. Seat: To nie Seat Altea – to nowe Toledo.
Fot. Seat: To nie Seat Altea – to nowe Toledo.

Samochody służą zarabianiu pieniędzy i z punktu widzenia producenta podążanie znanym szlakiem często bywa lepsze niż szukanie nowych ścieżek. Dlatego wielki sukces Forda - Focus w nowym wcieleniu niewiele się zmieni. Tak samo odnowione Audi A4, które również debiutuje nad Sekwaną.

 

Czy jest złoty środek między ewolucją, a rewolucją? Odpowiedź przynoszą Suzuki Swift, Seat Toledo II i Citroen C4. Mamy do czynienia z autami, które łatwo zaklasyfikować. Niemniej każde z nich wzbogacone jest egzotycznym rysem. Sportowym u Swifta, awangardowym w C4, niepokojącym w Toledo. Paryż zaakceptuje wszystko. Lecz co wybiorą klienci?

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie