Salon samochodowy Genewa 2002

Piotr Myszor
Udostępnij:
Tegoroczny salon samochodowy w Genewie zdominowały premiery luksusowych aut.

Najbardziej obleganymi miejscami podczas dni prasowych były: stoisko Volkswagena, gdzie prezentowano phaetona i czarna szyba, za którą ukryto
maybacha. Widzowie z uwagą wpatrywali się w smugi świateł, które co chwilę
wydobywały z mroku zarys nadwozia i przedni reflektor maybacha.
Maybach to marka luksusowych niemieckich aut z początku XX wieku, którą
DaimlerChrysler wskrzesił, jako najbardziej luksusową w koncernie. Zdjęcia
samochodu już co prawda pokazano, ale na bliższe spotkanie z nową luksusową
limuzyną jest jeszcze zbyt wcześnie. Na razie pokazano nowy silnik maybachów
- ponad pięciolitrową jednostkę V12 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie
obrotowym 900 Nm! W skład superluksusowego wyposażenia wejdą np. tylne
fotele z automatycznie wysuwanymi podnóżkami, dzięki, którym przekształcą
się w wygodne leżanki.

Salon samochodowy Genewa 2002

Volkswagen phaeton jest wewnątrz wykończony jak najbardziej luksusowe
auta. Ciekawostką jest brak kratek nawiewowych w desce rozdzielczej. Ich
rolę spełniają liczne szczeliny w desce rozdzielczej i tylnej części auta,
która mają zapewnić przewiew bez przeciągu. Tylne fotele są elektrycznie
regulowane, łącznie z zagłówkami. W zależności od potrzeb wszystkie fotele
można podgrzewać lub chłodzić. Elektrycznie sterowane jest także położenie
kierownicy, sztywność amortyzatorów i wysokość zawieszenia.
Obok tych dwu aut zaprezentowano nowego bentleya arnage R, auto z klasy
do której phaeton i maybach aspirują. Wśród luksusowych nowości był też
mercedes CLK, w którym stylistom udało się niemal doskonale połączyć dynamikę
i elegancję.

Wśród nieco mniejszych aut ciekawość wzbudzały zwłaszcza: volvo XC90,
pierwszy SUV szwedzkiego koncernu, kia sorrento, nowa rodzina mazdy 6 oraz
opel vectra.
W samochodowej stylistyce nadal królują pakowne nadwozia. Nawet małe
auta muszą mieć jak największe i najbardziej funkcjonalne wnętrza. Pojawia
się nowy rodzaj auta. Potężne terenowce, które najpierw nieco zmniejszono
i wygładzono, tworząc typ SUV, maleją dalej. Tym razem pojawiają się miejskie
samochody, które mają pozwalać na weekendowe wypady poza system asfaltowych
dróg. Można nazwać je chyba tak jak jeden z pokazywanych w Genewie prototypów
Toyoty - UUV (urban utility vehicle). Ford fusion oraz prototypowe modele:
nissan yanya i toyota UUV mają wielkość zbliżoną do aut segmentu B. Zaprezentowane
wcześniej suzuki ignis i renault kangoo także mogą chyba być uważane za
auta należące do tego nowego segmentu rynku.

Wśród małych aut dominowały azjatyckie nowości: daewoo kalos w dwóch
wersjach nadwozia, hyundai getz i nowa wersja suzuki alto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie