Salon samochodowy Genewa 2002

Piotr Myszor
Tegoroczny salon samochodowy w Genewie zdominowały premiery luksusowych aut.

Najbardziej obleganymi miejscami podczas dni prasowych były: stoisko Volkswagena, gdzie prezentowano phaetona i czarna szyba, za którą ukryto
maybacha. Widzowie z uwagą wpatrywali się w smugi świateł, które co chwilę
wydobywały z mroku zarys nadwozia i przedni reflektor maybacha.
Maybach to marka luksusowych niemieckich aut z początku XX wieku, którą
DaimlerChrysler wskrzesił, jako najbardziej luksusową w koncernie. Zdjęcia
samochodu już co prawda pokazano, ale na bliższe spotkanie z nową luksusową
limuzyną jest jeszcze zbyt wcześnie. Na razie pokazano nowy silnik maybachów
- ponad pięciolitrową jednostkę V12 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie
obrotowym 900 Nm! W skład superluksusowego wyposażenia wejdą np. tylne
fotele z automatycznie wysuwanymi podnóżkami, dzięki, którym przekształcą
się w wygodne leżanki.

Salon samochodowy Genewa 2002

Volkswagen phaeton jest wewnątrz wykończony jak najbardziej luksusowe
auta. Ciekawostką jest brak kratek nawiewowych w desce rozdzielczej. Ich
rolę spełniają liczne szczeliny w desce rozdzielczej i tylnej części auta,
która mają zapewnić przewiew bez przeciągu. Tylne fotele są elektrycznie
regulowane, łącznie z zagłówkami. W zależności od potrzeb wszystkie fotele
można podgrzewać lub chłodzić. Elektrycznie sterowane jest także położenie
kierownicy, sztywność amortyzatorów i wysokość zawieszenia.
Obok tych dwu aut zaprezentowano nowego bentleya arnage R, auto z klasy
do której phaeton i maybach aspirują. Wśród luksusowych nowości był też
mercedes CLK, w którym stylistom udało się niemal doskonale połączyć dynamikę
i elegancję.

Wśród nieco mniejszych aut ciekawość wzbudzały zwłaszcza: volvo XC90,
pierwszy SUV szwedzkiego koncernu, kia sorrento, nowa rodzina mazdy 6 oraz
opel vectra.
W samochodowej stylistyce nadal królują pakowne nadwozia. Nawet małe
auta muszą mieć jak największe i najbardziej funkcjonalne wnętrza. Pojawia
się nowy rodzaj auta. Potężne terenowce, które najpierw nieco zmniejszono
i wygładzono, tworząc typ SUV, maleją dalej. Tym razem pojawiają się miejskie
samochody, które mają pozwalać na weekendowe wypady poza system asfaltowych
dróg. Można nazwać je chyba tak jak jeden z pokazywanych w Genewie prototypów
Toyoty - UUV (urban utility vehicle). Ford fusion oraz prototypowe modele:
nissan yanya i toyota UUV mają wielkość zbliżoną do aut segmentu B. Zaprezentowane
wcześniej suzuki ignis i renault kangoo także mogą chyba być uważane za
auta należące do tego nowego segmentu rynku.

Wśród małych aut dominowały azjatyckie nowości: daewoo kalos w dwóch
wersjach nadwozia, hyundai getz i nowa wersja suzuki alto.

Różowy Most Tolerancji w Głogowie. Jaka jest jego historia?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie