Sachsen Classic 2016. Zabytkowe modele Skody

(ip)
Udostępnij:
Na najbliższą edycję rajdu Sachsen Classic, uznawanego za „Mille Miglia wschodu”, czeski producent wysłał sześć kultowych modeli, reprezentujących cały przekrój historyczny marki – od Skody 430 z roku 1926 po Skodę Favorit „Monte Carlo Rally” z roku 1991.

Czternasta edycja tego prestiżowego rajdu rozpoczęła się 18 sierpnia w Zwickau i kończy się dwa dni później w Chemnitz, po przejechaniu około 600 km malowniczymi drogami Saksonii. Widzowie mogą zobaczyć przejazd aż 180 klasycznych wozów z różnych okresów historii motoryzacji.

„Jeden z etapów tegorocznej edycji Sachsen Classic znów przejedzie przez Republikę Czeską, co daje nam wspaniałą szansę zaprezentowania bogatej historii Skody – mówi Andrea Frydlová, kierująca Muzeum Skody. „Bogaty przekrój historyczny startujących wozów i malownicze trasy czynią ten rajd wyjątkowym wydarzeniem dla naszej marki. Cieszymy się, że dostarczone przez nas oraz prywatnie zgłoszone klasyczne modele Skody stanowią część tego wspaniałego wydarzenia” – dodała Frydlová.

Najstarszym modelem Skody biorącym udział w rajdzie jest zgłoszony przez producenta model S z 1926 roku. Jak wskazuje jego nazwa, posiada cztery cylindry (o łącznej pojemności skokowej 1661 cm3) i moc 30 KM. Czeska marka zaprezentuje także model Felicia z 1969 roku – stałego bywalca imprez tego typu w naszej części Europy. Kabriolet ten jest obecnie bardzo pożądanym klasycznym wozem, podobnie jak inny eksponat przyprowadzony na rajd przez Skodę: rzadki model 1100 MBX De Luxe z roku 1969. Pozostali trzej bohaterowie Skody obecni na rajdzie rozgrzeją serca fanów motorsportu: model 130 RS z 1976 roku to jeden z najbardziej utytułowanych wozów sportowych lat 70. i 80.

Fot. Skoda
Fot. Skoda

Tryumfował zarówno w najbardziej prestiżowych rajdach, jak i ważnych wyścigach, zwyciężając między innymi w Rajdzie Monte Carlo w 1977 roku w kategorii samochodów z silnikami czterocylindrowymi o pojemności do 1300 cm3 oraz w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych (ETCC) w roku 1981.

O sukcesach Skody w motorsporcie będzie przypominał także model 110 R coupé z roku 1978. Napędza go silnik o pojemności 1.1 litra i mocy 52 KM. Reprezentację marki uzupełnia replika modelu Favorit „Monte Carlo Rally” z 1991 roku, symbolizująca ćwierćwiecze współpracy pomiędzy czeską marką a Grupą Volkswagen.

Czternasta edycja rajdu Sachsen Classic rozpoczął się w czwartek 18 sierpnia. Dokładnie minutę po południu z Platz der Völkerfreundschaft w Zwickau wystartowała pierwsza załoga do liczącego 125 km pierwszego etapu rajdu. Na starcie pojawiło się w sumie aż 180 samochodów. Czeka na nich prawdziwa motoryzacyjna uczta: licząca 600 km malownicza i wymagająca trasa najpiękniejszymi drogami Saksonii. W piątek zawodnicy pokonają liczący 250 km odcinek przez góry Rudawy, na chwilę zahaczając o Czechy. Do mety w Chemnitz dotrą w sobotnie popołudnie po ostatnim odcinku liczącym 230 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie