Sachsen Classic 2016. Zabytkowe modele Skody

(ip)
Na najbliższą edycję rajdu Sachsen Classic, uznawanego za „Mille Miglia wschodu”, czeski producent wysłał sześć kultowych modeli, reprezentujących cały przekrój historyczny marki – od Skody 430 z roku 1926 po Skodę Favorit „Monte Carlo Rally” z roku 1991.

Czternasta edycja tego prestiżowego rajdu rozpoczęła się 18 sierpnia w Zwickau i kończy się dwa dni później w Chemnitz, po przejechaniu około 600 km malowniczymi drogami Saksonii. Widzowie mogą zobaczyć przejazd aż 180 klasycznych wozów z różnych okresów historii motoryzacji.

„Jeden z etapów tegorocznej edycji Sachsen Classic znów przejedzie przez Republikę Czeską, co daje nam wspaniałą szansę zaprezentowania bogatej historii Skody – mówi Andrea Frydlová, kierująca Muzeum Skody. „Bogaty przekrój historyczny startujących wozów i malownicze trasy czynią ten rajd wyjątkowym wydarzeniem dla naszej marki. Cieszymy się, że dostarczone przez nas oraz prywatnie zgłoszone klasyczne modele Skody stanowią część tego wspaniałego wydarzenia” – dodała Frydlová.

Najstarszym modelem Skody biorącym udział w rajdzie jest zgłoszony przez producenta model S z 1926 roku. Jak wskazuje jego nazwa, posiada cztery cylindry (o łącznej pojemności skokowej 1661 cm3) i moc 30 KM. Czeska marka zaprezentuje także model Felicia z 1969 roku – stałego bywalca imprez tego typu w naszej części Europy. Kabriolet ten jest obecnie bardzo pożądanym klasycznym wozem, podobnie jak inny eksponat przyprowadzony na rajd przez Skodę: rzadki model 1100 MBX De Luxe z roku 1969. Pozostali trzej bohaterowie Skody obecni na rajdzie rozgrzeją serca fanów motorsportu: model 130 RS z 1976 roku to jeden z najbardziej utytułowanych wozów sportowych lat 70. i 80.

Fot. Skoda
Fot. Skoda

Tryumfował zarówno w najbardziej prestiżowych rajdach, jak i ważnych wyścigach, zwyciężając między innymi w Rajdzie Monte Carlo w 1977 roku w kategorii samochodów z silnikami czterocylindrowymi o pojemności do 1300 cm3 oraz w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych (ETCC) w roku 1981.

O sukcesach Skody w motorsporcie będzie przypominał także model 110 R coupé z roku 1978. Napędza go silnik o pojemności 1.1 litra i mocy 52 KM. Reprezentację marki uzupełnia replika modelu Favorit „Monte Carlo Rally” z 1991 roku, symbolizująca ćwierćwiecze współpracy pomiędzy czeską marką a Grupą Volkswagen.

Czternasta edycja rajdu Sachsen Classic rozpoczął się w czwartek 18 sierpnia. Dokładnie minutę po południu z Platz der Völkerfreundschaft w Zwickau wystartowała pierwsza załoga do liczącego 125 km pierwszego etapu rajdu. Na starcie pojawiło się w sumie aż 180 samochodów. Czeka na nich prawdziwa motoryzacyjna uczta: licząca 600 km malownicza i wymagająca trasa najpiękniejszymi drogami Saksonii. W piątek zawodnicy pokonają liczący 250 km odcinek przez góry Rudawy, na chwilę zahaczając o Czechy. Do mety w Chemnitz dotrą w sobotnie popołudnie po ostatnim odcinku liczącym 230 km.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie