Saab 9-3 Sport Sedan

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Zainteresowani poprzednią generacją modelu 9-3 mogą ją jeszcze kupować przez kilka tygodni. Pozostali muszą pogodzić się z losem, wybierając kolejne wcielenie tego modelu.

Niestety wraz z premierą nowego modelu, który nieco urósł, podskoczyła także cena i za najtańszy model trzeba wydać około 113 tysięcy złotych. Poprzednik był tańszy o prawie 20 tys. złotych.**Nadwozie
Mimo klasycznych kształtów firma zdecydowała się określić nowy model połączonymi słowami - SportSedan, podkreślając wyraźnie założenie jakie przyświecały konstruktorom podczas jego opracowania. Mimo że na pierwszy rzut oka możemy Saaba pomylić z innymi autami tego koncernu, przy bliższym "kontakcie wzrokowym" zauważamy kilka charakterystycznych dla szwedzkiej marki elementów. Przednia część nadwozia posiada zintegrowany ze zderzakiem wlot powietrza z charakterystyczną chromowaną obwódką.
Wnętrze
Większe podobieństwa do poprzednika widać wewnątrz auta. Niestety to tylko pierwsze złudzenie optyczne. Już po chwili drażnią chromowane obwódki zegarów (stare podobały nam się bardziej), w podstawowej wersji 150 KM brakuje także wskaźnika wykorzystania turbodoładowania. Rekompensuje złe wrażenie kilka elektronicznych innowacji - kluczyk stacyjki wciąż jest między fotelami, ale blokuje nie drążek zmiany biegów, a kierownicę. W górnej części tablicy przyrządów znajduje się ciekłokrystaliczny wyświetlacz radia i komputera - może po rozbudowaniu pełnić funkcję systemu GPS. Nie wiedzieć jednak czemu umieszczone poniżej radio także posiada swój wyświetlacz i część informacji jest dublowana. Typowo dla Saaba rozwiązano prędkościomierz, od 140 km/h skala "gęstnieje" aż do - znacznie przesadzonych - 260 km/h. Nie zabrakło także funkcji black panel - wyłączania wszystkich wskaźników z wyjątkiem prędkościomierza.
Silnik**
Na szczęście Saab pozostał wierny silnikom benzynowym z turbodoładowaniem, które mają swoją grupę odbiorców. Najmniejsza jednostka napędowa o pojemności 2.0 litra dysponuje mocą 150 KM - handlowe oznaczenie 1.8 T.
Moc w tym przypadku nie jest tak istotna, ponieważ potężny moment obrotowy decyduje o wyjątkowo dobrych właściwościach trakcyjnych. Saab 9-3 1.8 t przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Pojazd sprawnie przyspiesza już po przekroczeniu 2000 obr./minutę, kiedy włączy się turbina. Pojazd doskonale trzyma się drogi, dobrze radząc sobie z nierównościami polskich dróg - trudno uwierzyć, że płyta podłogowa pochodzi od nowego Opla Vectra.
W standardzie już bazowego Saaba 9-3 znajdziemy klimatyzację, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, elektrycznie opuszczanymi szybami, a także ABS i system kontroli trakcji, a także sześć poduszek gazowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie