
Instytut wyciął próbki z dwudziestu różnych modeli samochodów z lat 1994-1997 i zbadał występowanie ognisk korozji w zgrzeinach punktowych i zakładkach blach karoseryjnych, czyli w miejscach, w których - jak wykazały badania - korozja atakuje najwcześniej.
Saab 9000 zajął pierwsze miejsce wśród modeli z roczników 1996-97 i trzecie wśród roczników 1994-95.
Badaniom poddano próbki pobrane z drzwi, maski silnika, klapy bagażnika, tylnych błotników, nadkoli oraz progów. Próbki wycięto ogółem z 845 czteroletnich samochodów rozbitych w kolizjach drogowych, a znalezionych na złomowiskach samochodowych głównie w Szwecji i Danii. W trakcie badań "otwarto" rozmaite złącza, zakładki oraz zawinięcia blach, aby zbadać ogniska korozji jeszcze niewidoczne z zewnątrz.
Według Instytutu Badań nad Korozją najważniejszymi czynnikami warunkującymi uzyskanie wysokiej odporności na korozję jest prawidłowa konstrukcja podstawowa pojazdu, zastosowanie pokryć metalicznych na powierzchniach blach, dobra przyczepność i penetracja lakieru, dobre, szczelne złącza klejone oraz zastosowanie inhibitorów korozji we wnękach.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?