S80 z napędem na obie osie

(mp)
Flagowa limuzyna Volvo – model S80 – dostępna będzie z sześciocylindrowym silnikiem T6 o mocy 285 KM i napędem na cztery koła (AWD). Nowością jest też turbodiesel D5 z układem AWD.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

 

Benzynowa jednostka T6 bazuje na aluminiowym silniku rzędowym o pojemności 3.2 litra, który jest dostępny w S80 od sierpnia 2006 r. W T6 ma on pojemność 3,0 litra i osiąga moc 285 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm i jest osiągany już przy 1500 obr./min. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy (wstępne dane).

Fot. Volvo: Silnik T6
Fot. Volvo: Silnik T6

 

Mniejsza pojemność skokowa silnika T6, wynikająca z nieco mniejszej średnicy cylindra i krótszego skoku tłoka, jest kompensowana przez użycie turbosprężarki, która w tym silniku zasysa gazy spalinowe w dwóch etapach. Napływ gazów jest rozdzielony między dwa kanały w każdym z cylindrów. Technologia ta znana jest pod nazwą twin scroll.

 

Fot. Volvo: Silnik D5
Fot. Volvo: Silnik D5

Napęd obu osi AWD wykorzystując sterowane elektronicznie hydrauliczne sprzęgło i współpracuje z układem Instant Traction, który przełącza napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.

 

Pięciocylindrowy turbodiesel D5 osiągający moc 185 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, również może współpracować z napędem AWD. D5 wyposażony jest w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę, technologię wielopunktowego wtrysku niewymagający obsługi filtr cząstek stałych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty