Benzynowa jednostka T6 bazuje na aluminiowym silniku rzędowym o pojemności 3.2 litra, który jest dostępny w S80 od sierpnia 2006 r. W T6 ma on pojemność 3,0 litra i osiąga moc 285 KM. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm i jest osiągany już przy 1500 obr./min. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy (wstępne dane).
Mniejsza pojemność skokowa silnika T6, wynikająca z nieco mniejszej średnicy cylindra i krótszego skoku tłoka, jest kompensowana przez użycie turbosprężarki, która w tym silniku zasysa gazy spalinowe w dwóch etapach. Napływ gazów jest rozdzielony między dwa kanały w każdym z cylindrów. Technologia ta znana jest pod nazwą twin scroll.
Napęd obu osi AWD wykorzystując sterowane elektronicznie hydrauliczne sprzęgło i współpracuje z układem Instant Traction, który przełącza napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.
Pięciocylindrowy turbodiesel D5 osiągający moc 185 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, również może współpracować z napędem AWD. D5 wyposażony jest w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę, technologię wielopunktowego wtrysku niewymagający obsługi filtr cząstek stałych.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?