S5: Wytną kilka tysięcy drzew na początek budowy drogi Wrocław - Poznań

Przemysław Wronecki
11,8 hektarów zagajników trzeba wykarczować, by mogła powstać nowa droga ekspresowa Wrocław - Poznańinfogr. Maciej Dudzik
11,8 hektarów zagajników trzeba wykarczować, by mogła powstać nowa droga ekspresowa Wrocław - Poznańinfogr. Maciej Dudzik
Długo wyczekiwana budowa drogi S5 Wrocław - Poznań powinna ruszyć w przyszłym roku. Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szuka firmy, która wykarczuje drzewa i zagajniki rosnące na trasie z Wrocławia do Korzeńska. Do likwidacji jest prawie 3500 wolno stojących drzew i zagajniki o łącznej powierzchni 11,8 ha (czyli 16,5 raza tyle, co powierzchnia murawy na wrocławskim Stadionie Miejskim).

Chęć wykonania tych prac zgłosiło 14 firm. Najtańszą ofertę przygotował Zakład Usługowy ALFA z Dąbrowy Górniczej - 663

11,8 hektarów zagajników trzeba wykarczować, by mogła powstać nowa droga ekspresowa Wrocław - Poznańinfogr. Maciej Dudzik
11,8 hektarów zagajników trzeba wykarczować, by mogła powstać nowa droga ekspresowa Wrocław - Poznań

infogr. Maciej Dudzik

442,56 zł. GDDKiA planowała przeznaczyć na ten cel prawie 2,3 mln zł.

To pierwsze prace, które rozpoczną budowę ekspresówki w kierunku Poznania. Przetargi na trzy odcinki o łącznej długości ok. 50 km zostały już ogłoszone. Do pierwszego etapu zgłosiło się kilkanaście firm. Do końca roku powinni zostać wybrani wykonawcy, którzy złożą konkretne oferty z ceną za budowę drogi. Wszystkie odcinki powinny być wybudowane najpóźniej w 2016 r.

Karczowanie drzew ma się zakończyć się pod koniec marca 2014. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, można by rozpocząć budowę jeszcze przed przyszłorocznymi wakacjami.

Trwają już prace na budowie odcinka z Korzeńska (na granicy województw dolnośląskiego i wielkopolskiego) do Kaczkowa. Ma on być gotowy w połowie przyszłego roku.  GDDKiA z Poznania szuka również wykonawcy 28-kilometrowego fragmentu od Radomicka do Kaczkowa w Wielkopolsce. Ta trasa ma być gotowa w drugiej połowie 2017 r.

Krajowa piątka na Dolnym Śląsku to jedna z najniebezpieczniejszych dróg w regionie. Nie ma miesiąca bez poważnych wypadków. Ekspresówka ma poprawić bezpieczeństwo.

- Od momentu, gdy otwarto drogę S8, znacznie zmniejszył się ruch ciężarówek na starej ósemce. Spadła też liczba wypadków i zrobiło się bezpieczniej - przekonuje Katarzyna Wolicka z urzędu gminy Długołęka.

źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty