Kupno motocykla należy zacząć od odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:
czego oczekuje się od motocykla i jaką kwotę można przeznaczyć na jego
zakup.
Wśród motocykli używanych obecnych jest kilka kategorii takich jak
choppery, naked-bike'i, sportowe, sportowo-turystyczne.
Choppery - uniwersalne i najbardziej okazałe,
nadają się zarówno do codziennej jazdy, jak również wypadów turystycznych.
Naked-bike**
- motocykle klasy naked-bike
są najbardziej wszechstronne. Dobrze sprawują się jako pojazdy turystyczne,
są wygodne i trwałe.
Sportowo-turystyczne - pojazdy sportowe
dostarczają niewątpliwie najwięcej wrażeń dla motocyklisty, wyjątkiem są
motocykle sportowo-turystyczne, które przystosowane są do dłuższej jazdy.
Do 5 tys.
Wśród propozycji do 5 tys. zł wybór jest niewielki. W tej cenie dostępne
są popularne Jawy, Dniepry, Urale itp. Znajdziemy również wiele tanich,
lecz najczęściej w złym stanie motocykli japońskich.
Powyżej 5 tys.
Przedział powyżej 5 tys. zł został prawie w stu procentach zdominowany
przez produkcję z Kraju Kwitnącej Wiśni. Dysponując sumą grubo ponad 5
tys. zł można już sobie pozwolić na swobodny wybór klasy i pojemności motocykla.
Egzemplarze bliskie dolnej granicy nie będą najmłodsze, mogą odznaczać
się dużą awaryjnością.
Suzuki GS 500E**
- Należy do motocykli, które produkuje się przez lata bez większych zmian.
Pomimo rodowodu sięgającego poprzedniej dekady doskonale sprzedaje się
w wielu krajach świata. Dwucylindrowemu silnikowi wystarczają po dwa zawory
na cylinder. - Lekkość, poręczność, łatwość manewrowania w ruchu miejskim
- Słaby przedni hamulec, korodujący układ wydechowy
Yamaha Virago
- Wygodny chopper o niezłej dynamice, cieszy się dużą popularnością. Napęd
wałem Kardana w połączeniu z nie wysilonym silnikiem zapewnia dużą żywotność.
Ceny zaczynają się od 9 tys. zł za egzemplarze z 1985 r. - Mała awaryjność, duży moment obrotowy, dobra trakcja
- Wysokie ceny używanych, mały zbiornik paliwa
Honda Gold Wing
- Typowo turystyczny motocykl z bogatym wyposażeniem. Najlepiej nadaje się
do uprawiania dalekiej turystyki. Ceny najstarszych pojazdów zaczynają
się od 25 tys. zł. - Wysoki komfort jazdy, bardzo trwały i dynamiczny silnik, dobra ochrona
przed wiatrem - Wysoka cena nawet najstarszych egzemplarzy, nieporęczny w mieście
Suzuki VS 1400
- Do niedawna największy z Intruderów dysponuje potężnym momentem obrotowym.
Zapewnia kierującemu wygodną jazdę, a dzięki nisko położonemu środkowi
ciężkości łatwo się prowadzi. Na jego zakup trzeba przeznaczyć co najmniej
13 tys. zł. - Niezawodny i bezobsługowy silnik, wał Kardana, niskie zużycie paliwa
- Wysoki koszt zakupu, za słaby przedni hamulec, zbyt wąska kierownica
HD Softail Classic
- W ostatnim czasie najpopularniejszy model Harleya - Davidsona, produkowany
w nie zmienionej postaci od 1984 roku. Niestety, jego cena nie zmniejsza
się proporcjonalnie do upływu lat. Czternastolatek może kosztować powyżej
35 tys. zł. - Wygodna pozycja, trwały i elastyczny silnik, mała utrata wartości
- Słabe wytłumienie wibracji silnika, słabe hamulce, krótki skok zawieszenia
Honda CBR 600F
- CBR 600 jest motocyklem ze sportowym zacięciem, nadaje się zarówno na tor
wyścigowy, jak i do jazdy miejskiej. Dzięki wygodnej pozycji nawet dłuższa
jazda nie stanowi problemu. Ceny zaczynają się od 9 tys. zł. - Wygodna pozycja kierowcy, dynamiczny silnik, dobre prowadzenie
- Zbyt twarde zawieszenie, awaryjne napinacze łańcucha rozrządu
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?