Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rynek jednośladów

ST
Niełatwy wybór przy zakupie motocykla.

Kupno motocykla należy zacząć od odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:
czego oczekuje się od motocykla i jaką kwotę można przeznaczyć na jego
zakup.

Wśród motocykli używanych obecnych jest kilka kategorii takich jak
choppery, naked-bike'i, sportowe, sportowo-turystyczne.
Choppery - uniwersalne i najbardziej okazałe,
nadają się zarówno do codziennej jazdy, jak również wypadów turystycznych.
Naked-bike**
- motocykle klasy naked-bike
są najbardziej wszechstronne. Dobrze sprawują się jako pojazdy turystyczne,
są wygodne i trwałe.
Sportowo-turystyczne - pojazdy sportowe
dostarczają niewątpliwie najwięcej wrażeń dla motocyklisty, wyjątkiem są
motocykle sportowo-turystyczne, które przystosowane są do dłuższej jazdy.
Do 5 tys.
Wśród propozycji do 5 tys. zł wybór jest niewielki. W tej cenie dostępne
są popularne Jawy, Dniepry, Urale itp. Znajdziemy również wiele tanich,
lecz najczęściej w złym stanie motocykli japońskich.
Powyżej 5 tys.
Przedział powyżej 5 tys. zł został prawie w stu procentach zdominowany
przez produkcję z Kraju Kwitnącej Wiśni. Dysponując sumą grubo ponad 5
tys. zł można już sobie pozwolić na swobodny wybór klasy i pojemności motocykla.
Egzemplarze bliskie dolnej granicy nie będą najmłodsze, mogą odznaczać
się dużą awaryjnością.
Suzuki GS 500E**

  • Należy do motocykli, które produkuje się przez lata bez większych zmian.
    Pomimo rodowodu sięgającego poprzedniej dekady doskonale sprzedaje się
    w wielu krajach świata. Dwucylindrowemu silnikowi wystarczają po dwa zawory
    na cylinder.
  • Lekkość, poręczność, łatwość manewrowania w ruchu miejskim
  • Słaby przedni hamulec, korodujący układ wydechowy

Yamaha Virago

  • Wygodny chopper o niezłej dynamice, cieszy się dużą popularnością. Napęd
    wałem Kardana w połączeniu z nie wysilonym silnikiem zapewnia dużą żywotność.
    Ceny zaczynają się od 9 tys. zł za egzemplarze z 1985 r.
  • Mała awaryjność, duży moment obrotowy, dobra trakcja
  • Wysokie ceny używanych, mały zbiornik paliwa

Honda Gold Wing

  • Typowo turystyczny motocykl z bogatym wyposażeniem. Najlepiej nadaje się
    do uprawiania dalekiej turystyki. Ceny najstarszych pojazdów zaczynają
    się od 25 tys. zł.
  • Wysoki komfort jazdy, bardzo trwały i dynamiczny silnik, dobra ochrona
    przed wiatrem
  • Wysoka cena nawet najstarszych egzemplarzy, nieporęczny w mieście

Suzuki VS 1400

  • Do niedawna największy z Intruderów dysponuje potężnym momentem obrotowym.
    Zapewnia kierującemu wygodną jazdę, a dzięki nisko położonemu środkowi
    ciężkości łatwo się prowadzi. Na jego zakup trzeba przeznaczyć co najmniej
    13 tys. zł.
  • Niezawodny i bezobsługowy silnik, wał Kardana, niskie zużycie paliwa
  • Wysoki koszt zakupu, za słaby przedni hamulec, zbyt wąska kierownica

HD Softail Classic

  • W ostatnim czasie najpopularniejszy model Harleya - Davidsona, produkowany
    w nie zmienionej postaci od 1984 roku. Niestety, jego cena nie zmniejsza
    się proporcjonalnie do upływu lat. Czternastolatek może kosztować powyżej
    35 tys. zł.
  • Wygodna pozycja, trwały i elastyczny silnik, mała utrata wartości
  • Słabe wytłumienie wibracji silnika, słabe hamulce, krótki skok zawieszenia

Honda CBR 600F

  • CBR 600 jest motocyklem ze sportowym zacięciem, nadaje się zarówno na tor
    wyścigowy, jak i do jazdy miejskiej. Dzięki wygodnej pozycji nawet dłuższa
    jazda nie stanowi problemu. Ceny zaczynają się od 9 tys. zł.
  • Wygodna pozycja kierowcy, dynamiczny silnik, dobre prowadzenie
  • Zbyt twarde zawieszenie, awaryjne napinacze łańcucha rozrządu
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty