Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rynek filtrów oleju przekładniowego

(t)

Ponad 20% nowych pojazdów wyposaża się w automatyczne skrzynie biegów. Dla warsztatów to szansa na regularne serwisowanie tych samochodów, wymagających stosowania olejów i filtrów oleju.

 

Do prawidłowego funkcjonowania automatycznych skrzyń biegów niezbędny jest specjalny olej przekładniowy (ATF=Automatic Transmission Fluid), który smaruje koła przekładni olejowej, łożysk tocznego i ślizgowego oraz pozwala utrzymać właściwy współczynnik tarcia. Olej do skrzyń automatycznych chroni elementy przed korozją i nadmiernym zużyciem, musi więc charakteryzować się doskonałą lepkością w skrajnych temperaturach.

Rynek filtrów oleju przekładniowego

Olej przekładniowy jest poddawany obciążeniom mechanicznym i termicznym. Wysokie siły tarcia i częste zmiany temperatury przyczyniają się do stałego zużywania oleju. Aby spełniał on wszystkie swoje funkcje podczas coraz dłuższych okresów serwisowania, musi być wolny od zanieczyszczeń, takich jak ścier metalowy i brud.

 

Do popularnych marek i modeli samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów MANN- FILTER oferuje nowoczesne filtry oleju przekładniowego, uwzględniające specyfikacje producentów olejów. W filtrach tych zastosowano media filtracyjne odpowiadające wymogom technicznym wszystkich rodzajów nowoczesnych "automatów", także przekładniom (CVT = continuosly variable transmission).

 

Elementem, który podczas serwisu przekładni należy wymienić, jest uszczelka przy misce oleju przekładniowego. Jest ona odporna na wysokie obciążenia termiczne i mechaniczne, ale podlega procesom starzenia, a ponadto często podczas demontażu bywa uszkadzana. MANN-FILTER oferuje warsztatom szeroki program filtrów oleju przekładniowych łącznie z zestawem zawierającym uszczelkę. Wszystkie te filtry mają jakość wyposażenia

fabrycznego.   

 

Wymieniając olej przekładniowy pamiętaj, że...

- Wymieniaj olej przy ciepłej przekładni i ciepłym oleju, wcześniej sprawdź szczelność agregatu.

- Spuścić olej przekładniowy z miski olejowej.

- W razie potrzeby spuścić olej z przekładnika; otworzyć osobną śrubę przekładnika, jeżeli jest na przekładni.

- Zdemontuj miskę olejową dla wymiany filtra.

 Wymień filtr, załóż nową uszczelkę na wkładzie filtracyjnym i uważaj na moment dokręcający.

- W razie potrzeby ustaw taśmy hamulcowe.

- Zamontuj miskę olejową i załóż nową uszczelkę.

- Wlej olej

- Włącz silnik i przełącz biegi

- Uzupełnij olej do poziomu przy pracującym silniku, uważając na temperaturę oleju. Rozgrzany olej zwiększa swą objętość, unikaj więc przepełnienia.

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty