Ponad 20% nowych pojazdów wyposaża się w automatyczne skrzynie biegów. Dla warsztatów to szansa na regularne serwisowanie tych samochodów, wymagających stosowania olejów i filtrów oleju.
Do prawidłowego funkcjonowania automatycznych skrzyń biegów niezbędny jest specjalny olej przekładniowy (ATF=Automatic Transmission Fluid), który smaruje koła przekładni olejowej, łożysk tocznego i ślizgowego oraz pozwala utrzymać właściwy współczynnik tarcia. Olej do skrzyń automatycznych chroni elementy przed korozją i nadmiernym zużyciem, musi więc charakteryzować się doskonałą lepkością w skrajnych temperaturach.

Olej przekładniowy jest poddawany obciążeniom mechanicznym i termicznym. Wysokie siły tarcia i częste zmiany temperatury przyczyniają się do stałego zużywania oleju. Aby spełniał on wszystkie swoje funkcje podczas coraz dłuższych okresów serwisowania, musi być wolny od zanieczyszczeń, takich jak ścier metalowy i brud.
Do popularnych marek i modeli samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów MANN- FILTER oferuje nowoczesne filtry oleju przekładniowego, uwzględniające specyfikacje producentów olejów. W filtrach tych zastosowano media filtracyjne odpowiadające wymogom technicznym wszystkich rodzajów nowoczesnych "automatów", także przekładniom (CVT = continuosly variable transmission).
Elementem, który podczas serwisu przekładni należy wymienić, jest uszczelka przy misce oleju przekładniowego. Jest ona odporna na wysokie obciążenia termiczne i mechaniczne, ale podlega procesom starzenia, a ponadto często podczas demontażu bywa uszkadzana. MANN-FILTER oferuje warsztatom szeroki program filtrów oleju przekładniowych łącznie z zestawem zawierającym uszczelkę. Wszystkie te filtry mają jakość wyposażenia
fabrycznego.
Wymieniając olej przekładniowy pamiętaj, że...
- Wymieniaj olej przy ciepłej przekładni i ciepłym oleju, wcześniej sprawdź szczelność agregatu.
- Spuścić olej przekładniowy z miski olejowej.
- W razie potrzeby spuścić olej z przekładnika; otworzyć osobną śrubę przekładnika, jeżeli jest na przekładni.
- Zdemontuj miskę olejową dla wymiany filtra.
Wymień filtr, załóż nową uszczelkę na wkładzie filtracyjnym i uważaj na moment dokręcający.
- W razie potrzeby ustaw taśmy hamulcowe.
- Zamontuj miskę olejową i załóż nową uszczelkę.
- Wlej olej
- Włącz silnik i przełącz biegi
- Uzupełnij olej do poziomu przy pracującym silniku, uważając na temperaturę oleju. Rozgrzany olej zwiększa swą objętość, unikaj więc przepełnienia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Mohito - Sukienka maxi w panterkę - Kremowy
Sukienka maxi w panterkę
kup teraz

Mohito - Elegancka czarna sukienka mini - Czarny
Elegancka czarna sukienka mini
kup teraz

Mohito - Swetrowa sukienka mini z golfem - Kremowy
Swetrowa sukienka mini z golfem
kup teraz

Mohito - Sukienka mini z długim rękawem - Różowy
Sukienka mini z długim rękawem
kup teraz

Mohito - Wzorzysta sukienka mini z długim rękawem - Czarny
Wzorzysta sukienka mini z długim rękawem
kup teraz

Mohito - Wzorzysta sukienka koszulowa mini - Wielobarwny
Wzorzysta sukienka koszulowa mini
Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA