Rynek filtrów oleju przekładniowego

(t)

Ponad 20% nowych pojazdów wyposaża się w automatyczne skrzynie biegów. Dla warsztatów to szansa na regularne serwisowanie tych samochodów, wymagających stosowania olejów i filtrów oleju.

 

Do prawidłowego funkcjonowania automatycznych skrzyń biegów niezbędny jest specjalny olej przekładniowy (ATF=Automatic Transmission Fluid), który smaruje koła przekładni olejowej, łożysk tocznego i ślizgowego oraz pozwala utrzymać właściwy współczynnik tarcia. Olej do skrzyń automatycznych chroni elementy przed korozją i nadmiernym zużyciem, musi więc charakteryzować się doskonałą lepkością w skrajnych temperaturach.

Rynek filtrów oleju przekładniowego

Olej przekładniowy jest poddawany obciążeniom mechanicznym i termicznym. Wysokie siły tarcia i częste zmiany temperatury przyczyniają się do stałego zużywania oleju. Aby spełniał on wszystkie swoje funkcje podczas coraz dłuższych okresów serwisowania, musi być wolny od zanieczyszczeń, takich jak ścier metalowy i brud.

 

Do popularnych marek i modeli samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów MANN- FILTER oferuje nowoczesne filtry oleju przekładniowego, uwzględniające specyfikacje producentów olejów. W filtrach tych zastosowano media filtracyjne odpowiadające wymogom technicznym wszystkich rodzajów nowoczesnych "automatów", także przekładniom (CVT = continuosly variable transmission).

 

Elementem, który podczas serwisu przekładni należy wymienić, jest uszczelka przy misce oleju przekładniowego. Jest ona odporna na wysokie obciążenia termiczne i mechaniczne, ale podlega procesom starzenia, a ponadto często podczas demontażu bywa uszkadzana. MANN-FILTER oferuje warsztatom szeroki program filtrów oleju przekładniowych łącznie z zestawem zawierającym uszczelkę. Wszystkie te filtry mają jakość wyposażenia

fabrycznego.   

 

Wymieniając olej przekładniowy pamiętaj, że...

- Wymieniaj olej przy ciepłej przekładni i ciepłym oleju, wcześniej sprawdź szczelność agregatu.

- Spuścić olej przekładniowy z miski olejowej.

- W razie potrzeby spuścić olej z przekładnika; otworzyć osobną śrubę przekładnika, jeżeli jest na przekładni.

- Zdemontuj miskę olejową dla wymiany filtra.

 Wymień filtr, załóż nową uszczelkę na wkładzie filtracyjnym i uważaj na moment dokręcający.

- W razie potrzeby ustaw taśmy hamulcowe.

- Zamontuj miskę olejową i załóż nową uszczelkę.

- Wlej olej

- Włącz silnik i przełącz biegi

- Uzupełnij olej do poziomu przy pracującym silniku, uważając na temperaturę oleju. Rozgrzany olej zwiększa swą objętość, unikaj więc przepełnienia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie