Ruszyła budowa trzeciego odcinka koszalińskiego pierścienia drogowego

redakcja.gdp
Budowa "małej" obwodnicy Koszalina
Budowa "małej" obwodnicy Koszalina
Udostępnij:
Ruszyła budowa trzeciego odcinka koszalińskiego pierścienia drogowego. Wykonawca ma czas do końca października przyszłego roku.
Budowa "małej" obwodnicy Koszalina
Budowa "małej" obwodnicy Koszalina

Ostatni etap tzw. małej obwodnicy Koszalina połączy ul. Przemysłową z ul. Władysława IV. Pierwotnie jego budowa miała się zacząć wiosną tego roku, ale uległa opóźnieniu z powodu konieczności przeprojektowania przebiegu drogi. – Projektant w dużej części zaplanował trasę przez prywatne działki, na co się nie zgodziliśmy i zażądaliśmy, by biegła przez tereny miejskie – tłumaczył na łamach "Głosu" Andrzej Kierzek, wiceprezydent Koszalina ds. gospodarczych.

 

Jednocześnie okazało się, że miasto dostarczyło niekompletną dokumentację geotechniczną i grunty, na których stanąć miał most nad Dzierżęcinką (będący częścią drogi) nie są wystarczająco nośne. Jego konstrukcję także trzeba było przeprojektować, wydłużając ze 100 do 160 metrów i zmieniając sposób posadowienia.

Wspomniane problemy nie tylko podniosły koszt budowy – o ok. 5,7 mln zł (łączny koszt to 41 mln zł) – ale i przedłużyły procedury. To z kolei wywołało wątpliwości, czy inwestycję uda się zakończyć do 31 października 2014 r. – Musimy to zrobić, bo inaczej grożą nam duże kary umowne – mówił Bogusław Gościniak, dyrektor szczecińskiego oddziału Eurovii, która buduje ten odcinek.

Głównym warunkiem dotrzymania terminu miało być rozpoczęcie budowy jeszcze w sierpniu. To udało się zrobić – prace ruszyły na początku miesiąca. Choć trwają niespełna dwa tygodnie, na razie ich postęp jest imponujący. Najlepiej widać to w dolinie Dzierżęcinki, gdzie jeszcze kilka tygodni temu była istna dzicz. Teraz teren jest oczyszczony z roślinności i zniwelowany, a na miejscu pracują geodeci.

Podobnie przygotowana jest trasa pomiędzy przyszłym mostem a ul. Władysława IV, a trwają prace przy karczowaniu roślinności na odcinku od ul. Franciszkań- skiej do mostu. W sumie wykonawca ma do usunięcia 275 drzew, a także liczne krzewy i nieużytki.

Ponad 2,5-kilometrowy ostatni odcinek koszalińskiego pierścienia drogowego zacznie się od ronda na ul. Przemysłowej/BoWiD i pobiegnie w stronę ul. Morskiej, z którą połączy się rondem na wysokości ZS nr 8. Dalej powiedzie między nią a przyszłym DPS z jednej oraz domkami jednorodzinnymi z drugiej strony i na ul. Franciszkańską wyjdzie w miejscu boiska obok kościoła św. Ignacego Loyoli. Tu powstanie kolejne rondo, a od niego droga przejdzie ogródkami działkowymi wzdłuż granic osiedla Morskiego aż do przyszłego mostu nad doliną Dzierżęcinki. Stamtąd połączy się z ul. Władysława IV obok przedszkola integracyjnego – tu również znajdzie się rondo. 

 

Rafał Wolny / gk24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie