Rusza nowy Puchar Kia

(TSz)
Fot. Kia Motors Polska
Fot. Kia Motors Polska
Pod dwóch latach wyścigów o Puchar Kia Picanto, na krajowych torach pojawi się nowa kategoria oparta na pojazdach koreańskiej firmy. W czasie oficjalnego zakończenia sezonu w sportach samochodowych Polskiego Związku Motorowego, zaprezentowano wyczynową odmianę modelu Kia pro_cee'd.

Pod dwóch latach wyścigów o Puchar Kia Picanto, na krajowych torach pojawi się nowa kategoria oparta na pojazdach koreańskiej firmy. W czasie oficjalnego zakończenia sezonu w sportach samochodowych Polskiego Związku Motorowego, zaprezentowano wyczynową odmianę modelu Kia pro_cee'd.

 

W najbliższych dniach pierwsi uczestnicy nowego Pucharu pro_cee'd będą mogli odebrać swoje samochody. Lista zawodników nie jest jeszcze zamknięta, więc chętni, którzy posiadają wyścigowa licencję wciąż jeszcze mają szansę wziąć udział w tym cyklu wyścigów.

Fot. Kia Motors Polska
Fot. Kia Motors Polska

Kia Motors Polska przygotowała dla zawodników możliwość zakupu tych wyścigówek na preferencyjnych warunkach. Kierowcy, którzy w ubiegłym sezonie startowali w Kia Picanto Lotos Cup, otrzymują samochód w cenie 59900 zł, natomiast pozostali płacą o 7000 zł więcej. Oficjalny trening zawodników zaplanowano na drugą połowę kwietnia i wówczas będzie już znana oficjalna lista startowa, ale organizatorzy spodziewają się udziału nawet 35 kierowców.

Kia Motors Polska nadal utrzymuje wyścigowy Puchar Picanto, natomiast zawody w szybszych pro_cee`dach przeznaczone są dla kierowców bardzie doświadczonych, także tych którzy zamierzają przenieść się z klasy Picanto.

W tegorocznym sezonie trzykrotnie wyścigi będą się odbywać na torach zagranicznych i trzykrotnie w Polsce (prawdopodobnie tylko w Poznaniu).

Zawodnicy rywalizować będą o tytuły mistrza i wicemistrzów Polski oraz o atrakcyjne nagrody finansowe (pula na każdy wyścig - 15.000 zł, na cały sezon około 100.000 zł), a główną nagrodą dla zwycięzcy w końcowej klasyfikacji jest samochód Kia pro_cee`d o wartości niemal 90 tysięcy złotych.

Podstawowe dane wyścigowego modelu Kia pro_cee`d
- silnik benzynowy o pojemności 1975 cm3, czterocylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu CVVT, zmodyfikowany sterownik silnika
- klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J MKS
- homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa
- fotel sportowy homologowany FIA z "uszami", wraz z mocowaniami
- 6-punktowe pasy bezpieczeństwa z homologacją FIA
- kierownica sportowa z mocowaniem
- gaśnica 2 kg
- siatka ochronna po stronie kierowcy
- nakładki na pedały
- folia zabezpieczająca na szyby - zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika przed otwarciem
- wyłącznik prądu
- ucha holownicze, przód i tył
- modyfikacje tapicerki drzwi i elementów wnętrza samochodu
- usunięte elementy plastikowe, osłony i wygłuszenia
- zmodyfikowany układ wydechowy (samochód jest wyposażony w katalizator)
- plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory
- zawieszenie - amortyzatory Bilstein, sprężyny H&R
- felgi aluminiowe 7.5" x 17", Alcar Dotz Daytona
- opony sportowe typu slick/wet
- sportowe klocki hamulcowe Carbone Lorraine

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie