Wyniki ankiety KPMG pokazały, że najbardziej rozpoznawalnymi przez Polaków markami klasy premium są BMW, Jaguar, Porsche, Ferrari, Mercedes, Audi, Rolls Royce i Lexus. Ich znajomość potwierdziło ponad 90% ankietowanych. Z kolei najniższe wyniki odnotowali tacy producenci, jak m.in. Aston Martin czy Infiniti.
Choć ogólna sprzedaż aut w Polsce maleje, rynek Premium konsekwentnie notuje wzrost. O ile w 2007 roku nowych nabywców znalazło 14 807 aut tego segmentu, to w 2011 roku liczba ta wyniosła aż 20 008. Co więcej, prognozy na ten rok są równie obiecujące – w pierwszych 6 miesiącach sprzedano ponad 11 tys. takich aut.
Według ankiety KPMG, kluczowym czynnikiem decydującym o prestiżu takiego pojazdu jest cena. Im wyższa jest kwota zakupu auta, tym większy prestiż daje jego posiadanie. Z kolei najbardziej pożądanymi markami są Porsche, Lamborghini i Ferrari – czyli producenci typowo sportowych samochodów.
Wyniki sprzedaży aut klasy premium w Polsce w ostatnich latach:
Rok | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
Liczba pierwszy rejestracji (tys.) | 14 807 | 18 874 | 18 153 | 21 739 | 20 008 |
Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego
Znajomość marek premium w Polsce:
Marka | Rozpoznawalność (%) |
BMW | 94 |
Jaguar | 93 |
Porsche | 93 |
Ferrari | 93 |
Mercedes | 93 |
Audi | 92 |
Rolls Royce | 91 |
Lexus | 90 |
Volvo | 90 |
Lamborghini | 88 |
Cadillac | 86 |
Bentley | 86 |
Saab | 82 |
Bugatti | 81 |
Maybach | 81 |
Lincoln | 81 |
Maserati | 80 |
Aston Martin | 78 |
Lotus | 71 |
Infiniti | 61 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?