Rozpoczęto produkcję nowego Fuso Cantera

(ip)
Fot. Daimler Trucks
Fot. Daimler Trucks
W portugalskim Tramagal ruszyła produkcja nowej ciężarówki Fuso Canter. Pierwsze egzemplarze opuściły oddalony o 150 kilometrów od Lizbony zakład 13 października, po finalnej kontroli jakości.

W portugalskim Tramagal ruszyła produkcja nowej ciężarówki Fuso Canter. Pierwsze egzemplarze opuściły oddalony o 150 kilometrów od Lizbony zakład 13 października, po finalnej kontroli jakości.

Fot. Daimler Trucks
Fot. Daimler Trucks

Z okazji uruchomienia produkcji, zakłady odwiedzili: minister konkurencyjności i innowacji Carlos N. Oliveira, prezes Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation Japan Takao Suzuki oraz Jorge Rosa, prezes Mitsubishi Fuso Truck Europe.

**CZYTAJ TAKŻE

Fuso Canter po liftinguMitsubishi zapłaci odszkodowanie

**

Produkowana w Tramagal ciężarówka Fuso Canter została zaprojektowana w Japonii. Około 50 proc. elementów użytych do jej budowy pochodzi od europejskich dostawców (m.in. silnik, elementy osi, zawieszenia, elementy układu hamulcówego, oświetlenia, wykończenia wnętrza czy opony). Pozostałe części, takie jak oprzyrządowanie i elementy ramy i kabiny, czy układ kierowniczy, dostarczane są z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Jedną z innowacji modelu jest sześciobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa Duonic, po raz pierwszy zastosowana w ciężarówce. Wydajność i komfort uzupełnia szeroka oferta, obejmująca trzy klasy wagowe, trzy typy kabiny, odmiany do ruchu prawo- i lewostronnego oraz różnorodne warianty rozstawu

Fot. Daimler Trucks
Fot. Daimler Trucks

osi.

Fuso posiada ręcznie formowaną karoserię. Wszystkie blachy pochodzą z centralnej fabryki Fuso Kawasaki w Japonii. Poza względami ekonomicznymi, gwarantuje to utrzymanie wysokiego poziomu jakości. Aby zapewnić wieloletnią ochronę przed korozją, metalowe elementy nadwozia są w pełni ocynkowane. Pojedyncze i podwójne kabiny montowane są w Tramagal na osobnych taśmach produkcyjnych. Używając specjalnych narzędzi, pracownicy łączą ze sobą części za pomocą ponad 2000 zgrzewów.

Około 90 procent egzemplarzy Cantera ma nadwozie w kolorze białym, ale w procesie produkcji pojazdu używa się aż 86 dodatkowych lakierów. Bazę stanowi powłoka kataforetyczna (CDP). Finalne lakierowanie maszyny przeprowadzają w izolowanym pomieszczaniu z systemem oczyszczania powietrza, praktycznie bez strat lakieru. Ze względu na wysoką jakość farby, zrezygnowano z podkładu. Grubość warstwy gruntowej wynosi przynajmniej 30 µm, zaś finalnej powłoki - nie mniej niż 40 µm. Ochronę przed korozją zapewnia również proces śrutowania i proszkowego lakierowania ramy pojazdu.

Na koniec każdy Canter poddawany jest inspekcji. Specjalnie wyszkolony personel sprawdza działanie wszystkich funkcji, w tym silnika i skrzyni biegów, ogrzewania i klimatyzacji, a nawet wycieraczek. Podczas krótkiej jazdy po zakładowym torze kontrolowane jest działanie układu ABS.

Fot. Daimler Trucks
Fot. Daimler Trucks

Ale to jeszcze nie wszystko. Dwa auta dziennie poddawane są testowi szczelności oraz rygorystycznej, szczegółowej kontroli. Regularnie przeprowadza się również próby eksploatacyjne załadowanych egzemplarzy. Muszą one pokonać 30-kilometrową trasę w zróżnicowanych warunkach.

Fuso Canter to międzynarodowy bestseller Daimler Trucks - co roku wybiera go ponad 150 tys. nabywców. Egzemplarze z portugalskiej fabryki w Tramagal trafią do ponad 30 krajów Europy. Od 1980 roku powstało tu ponad 160 tys. pojazdów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty