Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rośnie zainteresowanie używanymi SUV-ami

Marciń Koński
Fot: Marcin Koński
Fot: Marcin Koński
Końcówka roku to tradycyjnie okres spadków sprzedaży na rynku samochodów używanych, jednak w porównaniu z zeszłorocznymi wynikami sprzedaż ciągle utrzymuje się na dwucyfrowym „plusie”. Największym wzrostem zainteresowania w ubiegłym miesiącu cieszyły się samochody terenowe i klasa SUV-ów.

Sprzedaż samochodów używanych w listopadzie zamknęła się na poziomie 58 180 sztuk, co znaczy, że to kolejny miesiąc z rzędu, w którym sprzedaż jest wyższa, niż przed rokiem (o 12,5%). Niestety jednak w porównaniu z październikiem tego roku, wynik ten jest gorszy o 16,5%. Samochodów osobowych zarejestrowano łącznie 53 763 sztuki. Jest to wynik lepszy od listopadowego, 2011 roku o 13,8%, jednak w porównaniu z zeszłym miesiącem wynik ten jest gorszy o przeszło 17%. Ilość sprzedanych w Polsce samochodów osobowych z „drugiej ręki” stanowi ponad 92,4% rynku wszystkich samochodów używanych.

Fot: Marcin Koński
Fot: Marcin Koński

Od początku roku zarejestrowano 658 973 samochody używane, co jest wynikiem gorszym od zeszłorocznego o 2,7%. – Jest to początek zimowej stagnacji na rynku samochodów używanych. Pragnę jednak zaznaczyć, iż to jedna z najlepszych okazji do samodzielnej weryfikacji faktycznego stanu technicznego auta używanego, którym się interesujemy. Ponadto w tym czasie ceny takich samochodów są najniższe – zaznacza Jędrzej Lenarcik, specjalista serwisu moto.gratka.pl

Wśród samochodów klasy SUV i terenowych największym zainteresowaniem w serwisie moto.gratka.pl cieszy się Toyota RAV-4, którego wyszukiwano blisko 10 500 razy. Drugie miejsce przypada kolejnemu japońskiemu producentowi – Nissanowi z modelem Qashqai, o którego pytano 9 221 razy. Najniższe miejsce na podium należy do Kii Sportage, którą wyszukiwano ponad 7 900 razy. Czwarte miejsce zajął Suzuki Grand Vitara, z wynikiem 9 221 wyszukiwań.

Na piątym miejscu znalazła się Honda CR-V, którą wyszukiwano ponad 7 tysięcy razy. Dopiero szóste miejsce zajął europejski producent w tej klasie. Rumuńska Dacia Duster została zaznaczona w wyszukiwarce ponad 5 100 razy. Hyundai z modelem ix35 uplasował się na siódmej pozycji z wynikiem ponad 4,8 tysięcy wyszukań – jest to największy skok w rankingu, bo aż z 15. miejsca. Producent z Wolfsburga cieszy się dużo mniejszym zainteresowaniem, co tłumaczy dopiero ósme miejsce mniejszego SUVa – Tiguana – którego wyszukiwano 4 625 razy. Ostatnie dwa miejsca zestawienia należą do BMW X3 i X5, o które pytano odpowiednio 4 373 i 4 225 razy.

Fot: Marcin Koński
Fot: Marcin Koński

Zestawienie świadczy o tym, że Polacy dużo chętniej sięgają po SUV-y i samochody terenowe japońskich producentów, niż po popularne u nas samochody europejskie. Te zajęły miejsca dopiero w drugiej połowie zestawienia. Można to tłumaczyć wypracowaną renomą japońskich marek, jako producentów solidnych i niezawodnych samochodów sportowo-rekreacyjnych. Dużym zaskoczeniem jest obecność marki samochodów klasy premium – BMW, która zagarnęła sobie dwa ostatnie miejsca rankingu, wyprzedzając tym samym Suzuki SX4, czy Mistubishi Outlandera. – Ożywienie na rynku SUV-ów można tłumaczyć nadchodzącą zimą i związanymi z nią utrudnieniami na drogach. Nie bez znaczenia mają wpływ również ferie, podczas których wielu Polaków wyjedzie w góry – kończy specjalista serwisu moto.gratka.pl

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty