Rośnie sprzedaż akumulatorów Topla

Redakcja
Rozmowa z Ewą Mleczko-Tanaś, prezesem TAB Polska Sp. z o.o.

Po znaczących podwyżkach akumulatorów, jakie miały miejsce w ubiegłym sezonie, rynek akumulatorów dla producentów i dystrybutorów stał się mniej dochodowy. Czy wpłynęło to na zmianę strategii handlowej TAB Polska?

Akumulatora dziś już się nie regeneruje, więc prędzej czy później kierowca musi kupić nową baterię. O przyszłość więc renomowani producenci są spokojni. Wzrost cen na rynku uderza przede wszystkim w producentów i dystrybutorów produktów niższej jakości, mniej trwałych, nie gwarantujących długiej eksploatacji. Jeżeli wydajemy 400 złotych, to wymagania rosną. Takie podejście użytkowników akumulatorów, a Topla w szczególności, jest nam na rękę, bo po nasze akumulatory sięgają nowi klienci. To dobra wiadomość dla hurtowni, sklepów i warsztatów oferujących akumulatory Topla. Mój optymizm potwierdza systematyczny wzrost sprzedaży

Rośnie sprzedaż akumulatorów Topla

akumulatorów Topla na rynku polskim.

W motoryzacji panuje wyścig technologiczny. Zmianom podlega praktycznie wszystko. Czy ta rewolucja objęła także producentów akumulatorów?

Mówmy o ewolucji. Akumulatory samochodowe tylko z pozoru są takie same jak przed laty. Zmienia się ich budowa, w produkcji są stosowane są nowe technologie podporządkowane normom bezpieczeństwa i rosnącemu zapotrzebowaniu na energią odbiorników elektrycznych.

Opinie ekspertów wielu firm zrzeszonych w międzynarodowym zespole SICAN przygotowującym projekty nowych źródeł energii w samochodzie są zgodne. Niebawem tradycyjny akumulator 12V nie będzie mógł obsłużyć licznych odbiorników: urządzeń klimatyzacji, systemu audio-wideo, elektrycznego katalizatora, ogrzewanych szyb i foteli, elektrycznej instalacji otwierania okien, regulacji lusterek, szyberdachu, reflektorów dodatkowych itd.

No to wróćmy do teraźniejszości. Zanim nastąpią większe zmiany producenci akumulatorów małymi kroczkami doskonalą wyroby dotychczas dobrze znane.

Zmian jest wiele, wśród nich znajdziemy system ochrony przed wyciekiem Powszechnie stosuje się już stopy wapniowe zamiast antymonowych, co zmniejsza zużycie wody, wprowadza nowe wzory elektrod i separatory o niskiej oporności obniżające opór wewnętrzny baterii, zwiększa przepustowość przewodów.

Przypomnijmy, jak są konstruowane akumulatory oferowane na rynek motoryzacyjny?

Obecnie akumulatory produkowane są w trzech różnych technologiach: wapniowej [Ca+/Ca-], hybrydowej [antymon + Ca-], antymonowej. Coraz więcej producentów akumulatorów wybiera technologię wapniową. Jej zaletami są: niewielkie zużycie wody i małe wyładowanie samoistne. Akumulatory wapniowe można długo przechowywać, co ma znaczenie dla producentów samochodów.

A co polecają specjaliści?

Dla kierowców, którzy po zakupie auta regularnie nim jeżdżą technologia wapniowa ma niewiele zalet. Polecam ją do stosowania w samochodach mało eksploatowanych. Wadą jest niewielka odporność na liczbę cykli. W pojazdach z wieloma odbiornikami prądu wpływa to na skrócenie okresu eksploatacji.

Technologia z dodatkiem srebra bardzo przemawia do wyobraźni.

Reklamowany dodatek srebra nie ma dla kierowcy żadnego znaczenia. Srebro jest dodawane niekiedy jako stop do ołowiu i powoduje zmniejszenie korozji na płycie dodatniej.

Co dobrego da się powiedzieć o technologii antymonowej?

Jej zaletą jest przystosowanie baterii do dużej liczby cykli. Jest to rodzaj akumulatora zalecany do standardowych warunków eksploatacyjnych. Akumulatory antymonowe z przeznaczeniem do rozruchu są rzadko konstruowane. Jeżeli jednak potrzebna jest szczególnie duża odporność na liczbę cykli, a nie wymaga się dużego prądu rozruchu ze stanu zimnego, taki akumulator można zamontować. Wadą tej technologii jest obowiązek dolewania wody do elektrolitu akumulatora.

Jak na tle innych producentów prezentują się akumulatory Topla?

Akumulatory Topla sa produkowane w wiodącej technologii Ca/Ca, czyli wapniowo-wapniowej, co gwarantuje ich długą eksploatację. Są to baterie bezobsługowe, spełniające wymagania norm DIN 43539 i EN 60095. Produkujemy akumulatory w technologii AGM, co gwarantuje wysoką ilość cykli ładowania i rozładowania. Naszymi atutami są także odporna na korozję kratka, wysoka niezawodność płytowych separatorów, bezobsługowość, bezpieczeństwo, wytrzymałe obudowy, ochrona przed wybuchem, czy solidna konstrukcja płyt. Topla to pod każdym względem światowa czołówka w branży akumulatorów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie