Wciąż są jednak duże zaległości w tej materii, np. tylko kilkaset z 6,7 tys. działających na polskim rynku stacji paliw dysponuje
własnym lokalem gastronomicznym. Sieci paliwowe stawiają głównie na współpracę ze znanymi markami jak McDonald’s, czy Subway. Te ostatnie są zainteresowane otwieraniem lokali przy drogach i trasach szybkiego ruchu. Powstają też restauracje w miejscu obsługi podróżnych (MOP), położonym przy autostradzie. Specjalizują się w nich m.in. Lotos, Orlen i Shell. Dziś w Polsce jest 70 MOP-ów, do 2015 r. ma ich być 100.
Przybywa też samochodów z zabudową gastronomiczną i przyczep gastronomicznych. Można je ustawić w dowolnym miejscu wynajmując działkę i doprowadzając prąd oraz wodę. O zainteresowaniu tą formą gastronomii świadczy fakt, iż dziś na samochód gastronomiczny czeka się 7–8 miesięcy. A cena takiego auta z wyposażeniem wynosi ok. 300 tys. zł.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?