Rok Cup Poland. Walka do ostatniego metra

(ip)
Walka o czołowe lokaty niejednokrotnie toczyła się do ostatnich metrów wyścigu, trzymając w napięciu zarówno widzów, jak i samych zawodników.Fot. Media4U
Walka o czołowe lokaty niejednokrotnie toczyła się do ostatnich metrów wyścigu, trzymając w napięciu zarówno widzów, jak i samych zawodników.Fot. Media4U
Udostępnij:
Druga runda kartingowej serii Rok Cup Poland, którą rozegrano w Bydgoszczy, przebiegała pod znakiem zaciętej rywalizacji i emocjonujących pojedynków.

Walka o czołowe lokaty niejednokrotnie toczyła się do ostatnich metrów wyścigu, trzymając w napięciu zarówno widzów, jak i samych zawodników. Warto wspomnieć, że bydgoski kartodrom, zlokalizowany w dzielnicy Bartodzieje w sąsiedztwie rzeki Brdy, należy do najbardziej „zasłużonych” tego typu obiektów w naszym kraju. Pierwsze zawody rozegrano na nim w 1977 roku i aż dwukrotnie goszczono tutaj Kartingowe Mistrzostwa Europy (w 1977 i 1979 roku). Po zmianach ustrojowych, w 1994 roku zorganizowano na tym obiekcie Kartingowe Mistrzostwa Świata Formuły C – jak dotąd jedyne zawody tej rangi w naszym kraju. Co ciekawe, triumfatorem tamtych mistrzostw został Włoch Jarno Trulli, późniejszy kierowca Formuły 1 (startował m.in. w zespołach Prost, Renault, Toyota i Lotus), który w 2004 wygrał wyścig o Grand Prix Monako. Po problemach z prawem własności do jednej z działek, na której leży tor, obiekt został przebudowany i od 2012 roku w znacznie zmienionej konfiguracji z powodzeniem służy kartingowcom i nie tylko. Obecnie liczy 1017 m długości i 8-10 m szerokości, a pochylenia niektórych zakrętów dochodzą do 7%.

Zawody rozpoczęła uroczysta ceremonia otwarcia, podczas której promotor Rok Cup Poland - Andrzej Ościk, wręczył 15. zawodnikom nominowanym do Akademii Orlen Team po komplecie opon. To pierwsza z nagród ufundowanych przez partnera strategicznego serii – koncern PKN Orlen, w ramach współpracy, która obejmuje także udział młodych kartingowców w programie specjalistycznych szkoleń, testów i obozów prowadzonych przez czołowych polskich trenerów i instruktorów.

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

W wyścigu przedfinałowym klasy Baby Rok pierwsze miejsce zajął Franciszek Liszka (TTSK K-Team Tarnów), jednak w finale szybszy okazał się Franciszek Czapla (A. Leszczyński/Bambini Racing), który objął prowadzenie na ostatnich metrach przed metą! Trzecią lokatę zajął Mikołaj Kania (A. Wielkopolski/Elite Racing Development), a na czwartym miejscu finałowy wyścig ukończył dotychczasowy lider punktacji Jan Przyrowski (A. Leszczyński/Elite Racing Development). Po zawodach w Bydgoszczy na czoło klasyfikacji sezonu awansował Franciszek Czapla.

Przedfinał Mini Roka zdominowali Karol Pasiewicz (A. Wielkopolski/V-Kart Racing Team) i Piotr Protasiewicz (Wallrav Racing Club), którzy odskoczyli od reszty stawki i w takiej też kolejności dotarli do mety. Jako trzeci finiszował Jakub Szablewski (A. Leszczyński/KRT Exprit Polska). W finale Protasiewicz i Pasiewicz zamienili się miejscami, a podium uzupełnił Maciej Banaś (A. Leszczyński/V-Kart Racing Team), który wyprzedził Szablewskiego.

W klasie Junior Rok oba wyścigi wygrał Adam Szydłowski (A. Leszczyński/D&D Motorsport), choć w przedfinale pierwszy na mecie był Adrian Janicki (A. Zielonogórski Duet/Jastrzębski Racing), jednak spadł on na 10 miejsce po 10-sekundowej karze nałożonej przez sędziów za nieprzepisowy atak na rywala. Finał miał także emocjonujący przebieg, ponieważ Szydłowski do ostatnich metrów toczył zacięty pojedynek z Filipem Zagórskim (A. Wielkopolski/ACR). Trzecie miejsce zajął odrabiający straty Janicki.

W kategorii Rok GP14 trwa dominacja Igora Lejko (Wallrav Racing Club/AMO Racing Team), który w wyścigu finałowym wyprzedził Szymona Urbaniaka (A. Szczeciński) i Jacka Pawlaka (Wallrav Racing

Club/D&D Motorsport). Natomiast rywalizacja w klasie Rok GP25 padła łupem Mariusza Szymczaka (A. Leszczyński), który wykorzystał błędy rywali. Drugie miejsce zajął Ariel Piotrowski (A. Kujawsko-Pomorski/ Lenartowicz Motorsport), a trzecie zwycięzca przedfinału - Adrian Marcinkiewicz (A. Zielonogórski Duet/ACR).

Dwa zwycięstwa pozwoliły Wojciechowi Grzybowi (A. Wielkopolski/MG Racing Team) zdominować rywalizację w kategorii Shifter Rok. Jego starszy i bardziej utytułowany brat Michał, który startował podczas pierwszej rundy w Toruniu, tym razem wystąpił w roli serwisanta. Na drugiej pozycji w finale tej kategorii został sklasyfikowany Filip Wójcik (A. Rzemieślnik), a na trzeciej Mikołaj Cegielski (A. Wielkopolski/ST Racing).

Trzecia runda Rok Cup Poland odbędzie się w dniach 9-11 czerwca w Słomczynie, gdzie rozegrana zostanie także pierwsza runda Kartingowych Mistrzostw Polski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie