Rok Cup Poland 2022. Po raz drugi w Toruniu

Tomasz Szmandra (AIP)
Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu. Po raz drugi w tym roku areną zmagań Rokersów był toruński tor Awix Racing Arena, na którym zawodnicy stworzyli fantastyczne widowisko.   Fot. Joanna Lenart
Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu. Po raz drugi w tym roku areną zmagań Rokersów był toruński tor Awix Racing Arena, na którym zawodnicy stworzyli fantastyczne widowisko. Fot. Joanna Lenart
Udostępnij:
Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu. Po raz drugi w tym roku areną zmagań Rokersów był toruński tor Awix Racing Arena, na którym zawodnicy stworzyli fantastyczne widowisko.

Nie licząc kartingowców nieposiadających wyścigowych licencji, którzy wzięli udział w jazdach pokazowych, w Grodzie Kopernika rywalizowało o punkty 61 zawodników, którzy ścigali się w czterech kategoriach.

Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu. Po raz drugi w tym roku areną
Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu. Po raz drugi w tym roku areną zmagań Rokersów był toruński tor Awix Racing Arena, na którym zawodnicy stworzyli fantastyczne widowisko.

Fot. Joanna Lenart

Najmłodsi kartingowcy, startujący w klasie Baby Rok, musieli uznać wyższość Błażeja Kostrzewy, który całkowicie zdominował rywalizację na Awix Racing Arenie. Podobnie jak podczas pierwszej tegorocznej rundy, reprezentant Automobilklubu Radomskiego i zespołu TGR triumfował w kwalifikacjach i wszystkich czterech wyścigach finałowych. Drugą lokatę w podsumowaniu zawodów zajął Kacper Kluk (A. Wielkopolski/Bambini), a trzecią Jan Gardzielik (A. Koszaliński/ST Racing). Nic dziwnego, że po takim początku sezonu Błażej Kostrzewa z optymizmem patrzy w przyszłość, zapowiadając, że jego celem jest zwycięstwo w końcowej klasyfikacji Baby Roka, a w przyszłym sezonie przesiadka do kategorii Mini Rok.

Póki co, w Miniakach byliśmy świadkami rzadko spotykanej sytuacji, kiedy zwycięzcą rundy został zawodnik, który nie wygrał żadnego z czterech wyścigów! Tomasz Cichoracki (A. Wielkopolski/Bambini Racing) wykazał się za to skuteczną regularnością, trzykrotnie dojeżdżając do mety na drugim miejscu i raz finiszując na trzecim. Drugi w klasyfikacji generalnej, Jakub Kiwalski (A. Leszczyński/Bambini), wygrał dwa pierwsze wyścigi pierwszego dnia zawodów, a trzeci na podium, Maksymilian Rafalik (A. Rzemieślnik/KRZ Motorsport), zgarnął komplet punktów nazajutrz. Triumfator pierwszej tegorocznej rundy Mini Roka, Wojciech Woda (A. Wielkopolski/Parolin Poland), zajął czwartą lokatę, choć mogło być lepiej, bo był bliski zwycięstwa w ostatnim wyścigu. Warto wspomnieć, że nieoczekiwanie najlepszy czas w klasyfikacjach wykręcił mieszkający w Norwegii Norbert Jr Plaszewki (Parolin Poland), który ostatecznie ukończył zawody na 8. miejscu.

Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu. Po raz drugi w tym roku areną
Przebieg drugiej odsłony tegorocznej serii Rok Cup Poland potwierdza, że możemy się spodziewać wyjątkowo ciekawego sezonu. Po raz drugi w tym roku areną zmagań Rokersów był toruński tor Awix Racing Arena, na którym zawodnicy stworzyli fantastyczne widowisko.

Fot. Joanna Lenart

Klasę Junior Rok wygrał Franciszek Hałatnik (A. Leszczyński/Jastrzębski Racing), który triumfował w trzech wyścigach finałowych. W ostatnim biegu także finiszował jako pierwszy, ale sędziowie ukarali go doliczeniem 10 sekund (co oznaczało spadek na 7. miejsce) za niebezpieczny manewr, który omal nie doprowadził do zderzenia z Franciszkiem Czaplą (A. Leszczyński/AMO Racing). Zwycięzca pierwszej rundy, rozegranej kilka tygodni wcześniej na tym samym torze, Franek Czapla, stracił miejsce na podium po kolizji z Franciszkiem Lassotą (A. Rzemieślnik/Parolin Poland) na ostatnim okrążeniu i ostatecznie został sklasyfikowany w zawodach na 5. pozycji. W tych okolicznościach zwycięstwo w ostatnim wyścigu zapisał na swoje konto Oliwier Kobiela (A. Ziemi Tyskiej/Jastrzębski Racing), który zajął drugą lokatę w końcowej klasyfikacji, natomiast na trzecim stopniu podium stanął Mikołaj Kania (A. Wielkopolski/ACR).

W Senior Roku pierwszy dzień zawodów należał do Antoniego Bala (A. Radomski/Parolin Poland), który wygrał oba wyścigi, natomiast nazajutrz zwycięstwami podzielili się Adam Piszczako (A. Wielkopolski/KRT) i najszybszy w kwalifikacjach Marcin Zając (Wallrav/D&D Motorsport). Cała trójka stoczyła ze sobą arcyciekawy pojedynek w ostatnim wyścigu, w którym zacięta walka o zwycięstwo toczyła się do ostatnich metrów. Na czwartej pozycji ukończył rundę Jan Wąż-Ambrożewicz (Sparta Wrocław/D&D Motorsport), a piątą lokatę zajął 69-letni Janusz Gładysz (A. Śląski/AMO Racing), dla którego był to dopiero drugi występ w zawodach kartingowych po sześcioletniej przerwie.

Trzecia runda Rok Cup Poland 2022 zostanie rozegrana na Kartodromie Bydgoszcz w dniach 20-21 maja.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie