Rodzinka X

(mp)
Fot. BMW: G 650 Xchallenge
Fot. BMW: G 650 Xchallenge
BMW G 650 X to nowa gama jednocylindrowych motocykli BMW. Należą do niej hard enduro G 650 Xchallenge, street moto G 650 Xmoto i scrambler G 650 Xcountry.
Fot. BMW: G 650 Xchallenge
Fot. BMW: G 650 Xchallenge

G 650 Xchallenge ma typowe dla enduro proporcje: wysoka i płaska linia przechodzi w wysoki, wąski tył, co umożliwia zajęcie odpowiedniej pozycji. Owiewki z wytrzymałego i elastycznego tworzywa sztucznego przeznaczone są do eksploatacji w terenie. Przedni błotnik zamontowany jest bezpośrednio u dołu głowicy widelca.

Skok sprężyny 270 mm z przodu i z tyłu pozwala Hard enduro sprawnie poruszać się po bezdrożach. Amortyzację można regulować dostosowując ją do wagi kierowcy i stylu jazdy.
Przełożenie końcowe w G 650 Xchallenge z 15-zębowym zębnikiem i 47-zębowym kołem zębatym jest mniejsze niż w pozostałych G 650 X.

BMW G 650 Xmoto
BMW G 650 Xmoto

BMW G 650 Xmoto stworzono do jazdy po krętych drogach pozamiejskich. Aluminiowa kierownica zamocowana na krótszych zaciskach, przedni błotnik umieszczony blisko koła oraz owiewka reflektora lakierowana w dwóch kolorach zmieniają proporcje motocykla. G 650 Xmoto jest bardziej zwarty, choć wiele elementów owiewek oraz asymetryczny reflektor odpowiadają analogicznym komponentom hard enduro.

Znaczną różnicę w street moto widać w konfiguracji zawieszenia. Motocykl ma mniejsze, 17-calowe koła ze sportowym ogumieniem i krótsze wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. Cofnięto też otwór zamocowania przedniego koła.

Fot. BMW: G 650 Xcountry
Fot. BMW: G 650 Xcountry

G 650 Xcountry to motocykl, który łączy cechy swoich braci. Można nim jeździć w terenie, ale równie sprawnie radzi sobie na szosie. Okrągły reflektor, niezabudowany kokpit, dwupoziomowe siedzenie i zamontowany przy samym kole przedni błotnik to świadome odniesienia do klasycznego wyglądu scramblerów.

Jednostką napędową we wszystkich trzech modelach jest jednocylindrowy silnik rozwijający moc 53 KM przy 7 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 60 Nm przy 5 250 obr/min. Przeniesienie napędu realizowane jest we wszystkich trzech wariantach za pośrednictwem łańcucha pierścieniowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie