Rodzina Sportsterów

Tadeusz Suchomski
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.
Od chwili wprowadzenia w 1957 roku, XL Sportstery stały się głównym elementem asortymentu Harleya-Davidsona.

Od chwili wprowadzenia w 1957 roku, XL Sportstery stały się głównym elementem asortymentu Harleya-Davidsona.

 

Pierwszymi wersjami były Ironheads o pojemności 883 cm3
, potem modele stopniowo rozwinęły się do 1200 cm3
, aż wreszcie wprowadzono ich 883 cm3
kuzyna z najmniejszym wariantem silnika V2 Evolution. W chwili obecnej w asortymencie znajduje się pięć modeli. Chociaż stale unowocześniane i udoskonalane, Sportstery posiadały silniki sprzężone ze skrzynią biegów i tworzące integralną całość.

Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.

 

Sportstery przewidziane są dla początkujących motocyklistów. Ta niczym nie osłonięta, typowo turystyczna konstrukcja ma przyjemny wygląd i swoją prostotą nie przypomina większych krewniaków. Cały motocykl sprowadza się właściwie do wąskiego 2-cylidrowego silnika V, prostej ramy z rur stalowych i wysuniętych do przodu elementów zawieszenia.

 

Najmniejszy znaczy także najtańszy, co jest szczególnie ważne dla niezamożnych wielbicieli tej marki motocykla.

Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 1200.
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 1200.

Szprychowe koła, płaska kierownica i dyskretny błotnik giną w cieniu wypolerowanego silnika Evolution. Sportster 883 to maszyna dla niezależnych samotników. Po pewnym czasie 883 może się jednak znudzić, dlatego wymyślono model XLH Sportster 1200. Silnik o większej pojemności i mocy 60 KM ma doskonałe osiągi.

 

Sportstery są najmniejszym produktem Harleya-Davidsona. Kosztują mniej jak połowa dużego brata. Szprychowe koła i charakterystyczne krótkie rury wydechowe nadają motocyklowi niepowtarzalny wygląd. Pojedynczy szybkościomierz z lampkami kontrolnymi mocowany jest bezpośrednio do rury kierownicy.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie