Rodzina Sportsterów

Tadeusz Suchomski
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.
Od chwili wprowadzenia w 1957 roku, XL Sportstery stały się głównym elementem asortymentu Harleya-Davidsona.

Od chwili wprowadzenia w 1957 roku, XL Sportstery stały się głównym elementem asortymentu Harleya-Davidsona.

 

Pierwszymi wersjami były Ironheads o pojemności 883 cm3
, potem modele stopniowo rozwinęły się do 1200 cm3
, aż wreszcie wprowadzono ich 883 cm3
kuzyna z najmniejszym wariantem silnika V2 Evolution. W chwili obecnej w asortymencie znajduje się pięć modeli. Chociaż stale unowocześniane i udoskonalane, Sportstery posiadały silniki sprzężone ze skrzynią biegów i tworzące integralną całość.

Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.

 

Sportstery przewidziane są dla początkujących motocyklistów. Ta niczym nie osłonięta, typowo turystyczna konstrukcja ma przyjemny wygląd i swoją prostotą nie przypomina większych krewniaków. Cały motocykl sprowadza się właściwie do wąskiego 2-cylidrowego silnika V, prostej ramy z rur stalowych i wysuniętych do przodu elementów zawieszenia.

 

Najmniejszy znaczy także najtańszy, co jest szczególnie ważne dla niezamożnych wielbicieli tej marki motocykla.

Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 1200.
Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 1200.

Szprychowe koła, płaska kierownica i dyskretny błotnik giną w cieniu wypolerowanego silnika Evolution. Sportster 883 to maszyna dla niezależnych samotników. Po pewnym czasie 883 może się jednak znudzić, dlatego wymyślono model XLH Sportster 1200. Silnik o większej pojemności i mocy 60 KM ma doskonałe osiągi.

 

Sportstery są najmniejszym produktem Harleya-Davidsona. Kosztują mniej jak połowa dużego brata. Szprychowe koła i charakterystyczne krótkie rury wydechowe nadają motocyklowi niepowtarzalny wygląd. Pojedynczy szybkościomierz z lampkami kontrolnymi mocowany jest bezpośrednio do rury kierownicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty