Jak podał Volkswagen, mija właśnie 60-letnia rocznica uruchomienia seryjnej produkcji legendarnego Garbusa. Taśma ruszyła 27 grudnia 1945 r.
Z historią jest jak z pogodą - zawsze się zmienia. Nie ulega jednak wątpliwości, że dzięki zabiegom i przyzwoleniu brytyjskich władz okupacyjnych w grudniu 1945 r. wznowiono w Niemczech produkcję Garbusa. Model ten produkowano także przed wojną.
Ponieważ o historii tego modelu napisano już tomy publikacji, przypomnimy jedynie, że produkcję tego auta, skonstruowanego zresztą pod kierunkiem Ferdynada Porsche, rozpoczęto jeszcze przed II wojną światową. Do 1939 r. wyprodukowano 126 sztuk cywilnych pojazdów, a w latach 1940 - 1944 dalszych 630 sztuk. Paradę Garbusów w Berlinie w
1939 r. ilustruje zdjęcie obok. Jak powszechnie wiadomo, w czasie wojny wytwarzano seryjnie wojskową odmianę tego pojazdu.
Po wojnie VW Garbus stał się wizytówką odradzającej się gospodarki Niemiec. Ostatni pojazd opatrzony numerem seryjnym 21 529 480 wyprodukowano w 2003 r. w fabryce w Meksyku. Na bazie Garbusa powstało kilka odmian nadwoziowych, z których bodaj najładniejsza jest Karmann Ghia - zdjęcie z prawej.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?