Robert Korzeniowski wybrał Volkswagena Passata Alltracka

(ip)
Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej wersji Samochodu Roku 2015 – Passata Alltracka / Fot. Volkswagen
Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej wersji Samochodu Roku 2015 – Passata Alltracka / Fot. Volkswagen
Udostępnij:
Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej wersji Samochodu Roku 2015 – Passata Alltracka.
Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej
Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej wersji Samochodu Roku 2015 – Passata Alltracka / Fot. Volkswagen

- Stały napęd na cztery koła 4MOTION oraz powiększony prześwit i tryb jazdy Offroad czynią z Passata Alltracka wszechstronne auto, którego potrzebuję na co dzień. Nie jestem już zawodowym sportowcem, ale wciąż bardzo aktywnie spędzam czas wolny – zimą jeżdżę na nartach, latem biegam w górach lub nad morzem. Zawsze zabieram ze sobą sporo sprzętu sportowego, więc bagażnik o pojemności ponad 600 l wpisuje się w moje potrzeby transportowe – powiedział jedyny polski olimpijczyk, który zdobywał medale na trzech kolejnych olimpiadach.

Alltrack to znacznie więcej niż bogato wyposażony Passat Variant, dlatego wersja ta zajmuje w gamie Volkswagena osobne miejsce. Samochód wyróżnia się nie tylko wyglądem zewnętrznym – ma inne zderzaki (z przodu z charakterystycznymi reflektorami przeciwmgłowymi, z tyłu z zaznaczonymi pokaźnymi końcówkami układu wydechowego), jego silnik chroni od spodu wytrzymała osłona, lusterka zewnętrzne mają obudowy w kolorze matowego chromu, a relingi dachowe są oksydowane na srebrno. Ponadto, do wyposażenia seryjnego Passata Alltracka należą 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz osłony nadkoli i progów.

Zobacz także: Michał Łabędzki odszedł z Olimpii Grudziądz do trzecioligowca

Najnowsza wersja Samochodu Roku 2015 wyróżnia się również bogatym wyposażeniem seryjnym i ekskluzywnym wykończeniem wnętrza. Do wyposażenia każdego Alltracka należą, między innymi: wybór profilu jazdy (Eco, Normal, Sport, Offroad), aktywny system ochrony pasażerów PreCrash (w przypadku niebezpieczeństwa kolizji automatycznie domyka szyby i szklany dach oraz wstępnie napina pasy bezpieczeństwa), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system stabilizacji toru jazdy ESP, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizacja spadku ciśnienia powietrza w oponach, 3-strefowa, automatyczna klimatyzacja Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujniki – deszczu i zmierzchu z automatycznym włączeniem świateł, system Keyless Go (bezkluczykowy dostęp do auta i uruchamiania silnika), system radiowy Composition Colour (z kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym i z 8 głośnikami), komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem MFA Premium, system rekuperacji odzyskujący energię podczas hamowania oraz system Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju.

Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej
Robert Korzeniowski, 4-krotny złoty medalista olimpijski w chodzie, po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej wersji Samochodu Roku 2015 – Passata Alltracka / Fot. Volkswagen

Passat Alltrack jest wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION. Kierowca do dyspozycji ma także tryb Offroad. Po naciśnięciu jednego przycisku – wszystkie systemy asystujące oraz układ sterowania pracą silnika dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.

Do napędu Passata Alltracka może służyć jeden z czterech mocnych i oszczędnych silników – benzynowy turbodoładowany TSI o mocy 220 KM lub turbodiesel TDI oferowany w trzech wariantach mocy (150 KM, 190 KM i 240 KM). Najmocniejsza jednostka napędowa TDI dysponuje momentem obrotowym o wartości aż 500 Nm i jest to najwyższy moment obrotowy, jakim kiedykolwiek dysponował silnik w Passacie. Jedynie najsłabsza odmiana silnika TDI współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Wszystkie pozostałe jednostki napędowe seryjnie są łączone z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o 6 lub 7 przełożeniach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie