Ring Koszalina: Kierowcy jeżdżą na skróty przez niedokończony wiadukt

redakcja.gdp
Ring Koszalina: Kierowcy jeżdżą na skróty przez niedokończony wiadukt
Ring Koszalina: Kierowcy jeżdżą na skróty przez niedokończony wiadukt
Zaraz po Nowym Roku ma być otwarty nowy odcinek na trasie koszalińskiego pierścienia drogowego lub – jak kto woli – ringu. To pozwoli znacznie skrócić przejazd z ul. Gnieźnieńskiej i 4 Marca do Szczecińskiej i Przemysłowej.
Ring Koszalina: Kierowcy jeżdżą na skróty przez niedokończony wiadukt
Ring Koszalina: Kierowcy jeżdżą na skróty przez niedokończony wiadukt

Chodzi o trasę biegnącą od ul. 4 Marca, przez Słowiańską i dalej przez Lechicką, gdzie zbudowano nowy wiadukt, i dalej w stronę Szczecińskiej i Przemysłowej. – Musimy dopełnić ostatnich formalności i wówczas 2 albo 3 stycznia będziemy mogli otworzyć ten odcinek dla kierowców – mówił nam w piątek prezydent Piotr Jedliński.

– Chodzi o przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie drogi, bo odcinek od Lechickiej do Szczecińskiej jest całkowicie nowy i on wymaga takiego pozwolenia. A np. Słowiańska go nie potrzebowała, bo to ulica, która już istniała – wyjaśnia dodatkowo Andrzej Zubrzycki, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koszalinie. Wiadukt w rejonie ul. Lechickiej został już sprawdzony pod względem technicznym – wszystko jest, jak należy. W piątek ekipa fachowców od automatyki kolejowej dodatkowo uruchamiała urządzenia na ntamtejszym przejeździe kolejowym. Teraz czas na załatwienie tzw. papierologii. A co z rozliczeniem na linii Mostostal, który budował ten odcinek, a podwykonawcy?

Pisaliśmy o problemach firm podwykonawczych z odzyskaniem pieniędzy. – Mostostal do końca roku obiecał zapłacić część należności dla podwykonawców – mówi Andrzej Zubrzycki. – Nie mieliśmy informacji, czy coś się zmieniło w tym temacie. W styczniu wrócimy do sprawy. Zobaczymy, czy i jakie są zaległości i czy – w razie czego – wykonawca da zgodę, by na podstawie cesji rozliczyć się z tymi firmami.

Bo nam nie robi różnicy, czy zapłacimy część należnych pieniędzy Mostostalowi, czy wprost podwykonawcom. Ale nie wolno nam tego zrobić bez porozumienia z głównym wykonawcą.W połowie 2013 ma ruszyć dalsza budowa na trasie obwodnicy śródmiejskiej. Wybuduje go Eurovia; całość ma być gotowa jesienią 2014 roku. Ten fragment będzie się zaczynał od ronda na ul. Przemysłowej, będzie biegł w stronę ul. Morskiej, między szkołą i domkami na skraju miasta. Następnie przetnie ul. Franciszkańską. Dalszy odcinek będzie koło budynków KTBS na os. Unii Europejskiej i połączy się z ul. Władysława IV tu także powstanie rondo (na wysokości skrzyżowania z ul. Na Skwierzynkę). Koszt budowy 3 kilometrów oraz nowego wiaduktu, to prawie 40 milionów złotych. Natomiast łączny koszt nowej części małej obwodnicy koszalińskiej, to ok. 100 milionów. 

 

 

Marzena Sutryk
[email protected] 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty