Restrukturyzacja w Smarcie

(mp)
Fot. Smart: W ramach restrukturyzacji firmy Smart z końcem 2005 r. zakończy się produkcja modelu Roadster.
Fot. Smart: W ramach restrukturyzacji firmy Smart z końcem 2005 r. zakończy się produkcja modelu Roadster.

Przynosząca straty firma Smart zostanie zrestrukturyzowana. Decyzję w tej sprawie podjął zarząd koncernu DaimlerChrysler.

 

W ciągu najbliższych dwóch lat koszty stałe mają zostać zredukowane o ok. 30 proc. Kluczowe zadania w zakresie projektowania, sprzedaży, zakupów i serwisu zostaną zintegrowane w ramach odpowiednich działów Mercedes-Benz Samochody Osobowe. Planowany jest również

Fot. Smart: W ramach restrukturyzacji firmy Smart z końcem 2005 r. zakończy się produkcja modelu Roadster.
Fot. Smart: W ramach restrukturyzacji firmy Smart z końcem 2005 r. zakończy się produkcja modelu Roadster.

wzrost sprzedaży wynikający z rozszerzenia o 25 proc. ilości punktów oferujących Smarta w ramach sieci handlowej Mercedes-Benz na zasadzie wykorzystania koncepcji "salonu w salonie".

 

Zgodnie z planem restrukturyzacji model Roadster przestanie być produkowany z końcem 2005 r., a projekt Smart SUV zostanie wstrzymany. Rozpoczną się wzmożone prace nad następcą modelu Fortwo. Przygotowywana następna generacja 3-cylindrowych silników benzynowych będzie wykorzystana także przez innych producentów, co przyniesie oszczędności.

 

Program restrukturyzacji ma pozwolić na zwiększenie przychodów o ok. 600 milionów euro w roku 2007.

 

DaimlerChrysler szacuje, że ogólne koszty restrukturyzacji w roku 2005 wyniosą 1,2 mld euro. Nowe założenia biznesowe zostaną w ciągu najbliższych tygodni przedstawione do akceptacji Radzie Nadzorczej DaimlerChrysler.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie